#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, March 18, 2024

#237 Mörghuul / Blackened Thrash-Speed / Adam, Viktor, Dominik, Matěj / 7-3-2024

 

fotky: Ivo Osvald / Zbytečné fotky. Mörghuul, Kabinet Múz, Brno, 2.2.2024.


1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Matěj: Čus, jsem Matěj, zpívám v Mörghuul a studuju. Momentálně mě nejvíc zajímá jestli mi na víkend v Praze vystačí 461,69 Kč.

Viktor: Ahoj, jsem Viktor, hraju na kytaru a posledních pár dní se snažím doma trochu uzdravit po našem křtu, takže koukám na filmy a drtím blackmetalový demáče.

Dominik: Jmenuju se Dominik, pasuju se do řádu Branického rytíře, chodím do háku a hraju na bicí. Poslední dobou mě nejvíc zajímá jak sa z toho všeckeho neposrat.

Adam: Adam, v Morghuul hraju na basu.  V posledních dnech sjiždím na youtubu kanál Rites of Pestilence a hledám nějaký brutalní bandy.


2 V ktorých kapelách si pôsobil a na čo si hral ?

Matěj: Kromě Mörghuul jsem byl akorát asi rok v Sezarbil, což je přesně o rok déle, než by tam kdokoliv měl být.

Viktor: První kapela, ve které jsem kdy hrál, byli Mörghuul. Ze začátku nám to úplně nefungovalo a když chyběli členi, tak jsme to s Matějem zkusili v jedné black metalové kapele. To máme naštěstí už za sebou a k Mörghuul jsme se vrátili, od té doby už kapela funguje jak má. Hrál jsem jen na kytaru.

Dominik: Kromě Mörghuul hraju ještě na bicí v kapele Refore. Dříve jsem hrál i Hardcore/Punk kapele Rozsudek, která je bohužel dnes minulostí.

Adam: V žádných, které stojí za zmínku. Ted pracujem s Matějem a Viktorem na jednom raw blackmetalovym projektu, kterej je pozastavenej kvůli mně, hh.



 

3 Aký máš vzťah k svojmu nástroju/aparatúre a myslíš, že využívaš jeho/ich plný potenciál?

Matěj: Den kdy si koupím aparaturu, bude den kdy nebudu mít co žrát.

Viktor: Žádnej gear wizzard rozhodně nejsem. Mám konečně kytaru s fajn snímačem, co dobře hraje, zesák, o kterej se nemusím nějak moc starat a k němu levnej pedál, co dělá bordel. To mi stačí a myslím, že to ani nezní nejhůř.

Dominik: Bicí miluju, a je to asi jediná věc u které mám pocit, že aspoň něco umím. U potenciálu si nejsu jistý, pořád si myslím, že bych na ně mohl umět líp, ale to mě aspoň žene dopředu.

Adam: Baví mě hrát na basu jak zmrd, ale jak říkal už Viktor, žadnej gear wizzard též nejsem.


4 Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - ako vznikala, kto na nej spolupracoval ?

Matěj: Nahrávalo se v Davosu u Otyna. Celou desku jsme drtili na zkušebně, takže to zabralo jen nějaké 3 dny a byli jsme hotovi. Otyn je zlatej a celou věc i zmixoval a zmasteroval, i když byl z našich požadavků ten zvuk zprasit dost nešťastný. Je to ale profík, takže z toho vytáhl maximum.

Viktor: To se asi jedná o náš debut. Songy na něm vznikaly tak nějak v průběhu zkoušek. Za tou deskou stojíme všichni. 

Adam: Vznikala ve zkurveným pekle a spolupracoval s námi samotný Satan.


5 Čo ťa najviac ovplyvňuje pri tvorbe ?

Matěj: Jediné co v Mörghuul tvořím jsou texty, které jsou ovlivněné vším ďábelským a anti-křesťanským. Čerpám hodně z literatury, převážně historické. Inspiruji se taky staršími autory, například Crushing the Holy Scum má v sobě reference na Libri tres contra Galileos od Juliána Apostaty. Ve většině případů jsou ty texty stejně jen ale nějaké evil prasárny o šukání Panny Marie a mučení knězů, a na takové pokleslé myšlenkové pochody zas tak moc knihy nepotřebuješ.

Viktor: Rozhodně momentální rozpoložení. Skládám, když se na to zrovna cítím a mám trochu představu, musím na to mít svůj klid. Taky mě určitě nepřímo ovlivňuje hudba, co poslouchám, ale to asi každýho.

Dominik: Určitě kapely co poslůchám v danů dobu, ale taky to jak sa cítím nebo situace jaké prožívám.

Adam: Emoce



 

6 Ktorú skladbu, a ktorý text vlastnej kapely by si vyzdvihol ?

Matěj: Asi "Into the Coven". Myslím si, že je to náš nejlépe napsaný song. Navíc má text na který jsem nejvíce hrdý. Nejupřímnější zlo co jsem napsal.

Viktor: Určitě Priesthunt. Přijde mi nejvíc zlý, nasraný a agresivní z toho, co hrajeme jak hudbou, tak textem.

Dominik: To asi uplně nedokážu teď říct, nehledě na to, že jsem na poslední alba texty nepsal. Spíš mám vždy dané songy jako své favority.

Adam: Instrumentálně Into The Coven, textově Slut Queen.


 

7 Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Matěj: No úplně kdysi ještě v roce 2019 jsem chtěl být známý třeba jako Sodom nebo Behemoth. To jsem ještě moc o muzice nevěděl. Když jsme kapelu pak dávali v půlce roku 2022 zpátky dohromady, měli jsme už všichni poměrně jasnou představu - stát se součástí undergroundové scény a držet se jí. Hlavně jsem se chtěl vyhnout takové té fázi, kdy hraješ na všelijakých vesnických zábavách a rockfestech, kde headlinuje AC/DC tribute band, což se nám naštěstí podařilo.

Viktor: Když jsem cca ve 13 začínal hrát na elektriku, tak jsem chtěl hrát covery Ozzyho Osbournea. Realita je řekl bych o poznání lepší a zábavnější.

Dominik: Živit se hudbou, což je v podstatě nereálné, ale aspoň jsme se dostali na úroveň, která je fajn a nikdy jsem si nemyslel, že bysme tam mohli být. Teď už se to snažím hnat jen dál výš.

Adam: Moje ambice byly a jsou furt dost podobné, bejt dobrej v tom co dělám, zlepšovat se  v hraní a bejt dobrej songwriter.


8 Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ?

Matěj: Když hrajeme gig s Refore, jedeme druhý den k Ferovi (kytara a zpěv v Refore) na after party, kde si furt dokola pouštíme akustický koncert Debustrol a přijde nám to strašně vtipný.

Viktor: Matějova zakrvácená díra v hlavě po gigu v Písku je taková nestárnoucí klasika. Spadl hlavou na odposlech a měl tam šlic jak hovado až na lebku. Byla prdel jet ještě namalovanej a zadýchenej po koncertě rovnou na pohotovost a vysvětlovat jim, že fakt nejsme zdrogovaní. Má teď 5 stehů tuším. Taky byla prdel, když jsme předskakovali na brutal slamming death metalové akci, prostě bizár na ntou.

Dominik: Zajímavé věci se děly na drogách a chlastu, ani jedno z toho už nedělám a co jsem dělal si nepamatuju.

Adam: Za zmínku stojí určitě gig v Písku, o kterým se určitě Matěj rozpíše. Kromě toho si pamatuju, jak na mě po našem druhým gigu chcal Jirka Kvapil před klubem.



 

9 Čo chystáš v blízkej budúcnosti?

Matěj: Neposrat se.

Viktor: Jeden takový menší hudební projekt, nějaký čundry… nic moc teď neplánuju

Dominik: Dál se věnovat muzice nejvíc jak to pujde, ale taky se hodně zaměřit na osobní život.

Adam: Napsat nové songy pro na další desku, dodělat nějak ten již zminovanej projekt, koupil jsem si minulej týden v Praze synták, tak na ten bych se rád naučil, a za rok mě čeká maturita. Tot k budoucnu.


10 Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ?

Matěj: Rozhodně a to poměrně dost. Scéna nás dost rychle přijala, což je úplně skvělý, vzhledem k tomu, že když jsme začínali, tak jsme k ní sami vzhlíželi.

Viktor: Ano

Dominik: Teď už trochu troufale dokážu říct, že ano. Thrashový underground je partyja kapel, kteří sů dobří kámoši. A ta komunita je opravdu malá, dost lidí už nás bere jako součást toho všeho.

Adam: Asi ?



 

11 Akú emóciu alebo reakciu chceš svojou tvorbou vyvolať ?

Matěj: Asi prostě zábavu a pocit přítomnosti nějakého charismatického, seduktivního zla. Mám rád různé typy muziky, ale rád se vracím k takové, která je buď "evil" nebo "fun" a nejlépe oboje dohromady, což mi zatím přijde, že s Mörghuul celkem zvládáme. Satana je důležité vyvolávat s úsměvem.

Viktor: Chci, aby se na našich koncertech lidi kopali do hlav.

Dominik: Hlavně aby se to lidem líbilo, a čím víc z toho budou mít pocit oldschool muziky, tím líp.

Adam: Zlo, agresi, marnost života.


12 Snažíš sa v rámci tvorby k niečomu priblížiť alebo naopak sa od niečoho odlíšiť ?

Matěj: Nějak moc tohle neřeším. Jako kapela se snažíme přiblížit všemu co se nám líbí. V těch riffech uslyšíš všechno od Destruction, přes Deathhammer až po Gorgoroth.

Viktor: Podvědomě asi jo, ale nijak nad tím nepřemýšlím. Snažit se “nějak” znít není dobrej nápad, pak vymýšlíš pičoviny.

Dominik: Jak už jsem zmiňoval, přiblížit se hlavně chceme starým kapelám. Jak postojem, tak zvukem a taky hudbou. Všechno je zbytečně přemodernizované a jet na vlně oldschoolu je nejlepší věc.



 

13 Máš nostalgiu za nejakým retro žánrom alebo dekádou ?

Matěj: Úplně to nemůžu nazvat nostalgií, vzhledem k tomu, že jsem je nikdy nezažil, ale 80s mi rozhodně učarovaly. Už když jsem byl malý začínající metalista a listoval si ve Viktorově knížce o Metallice, tak jsem si nějak podvědomě uvědomil, že ta éra je prostě autentičtější, dravější a kreativnější, než všechno co přišlo po ní.

Viktor: Nostalgickej moc nejsem, ale rád bych zažil hudební scénu před čtyřiceti lety, to musel být strašnej bordel. Každopádně mě asi nijak nemrzí, že hrajeme v této době, myslím, že je to sranda.

Dominik: thrash 80'!!

Adam: Osmdesátky museli bejt suprový.


14 Ktoré dnešné trendy v rámci subkultúr môžeš, a ktoré ti naopak lezú na nervy ?

Matěj: Návrat old schoolu je rozhodně na prvním místě. Kovbojské boty, kožené vesty, husté kníry, mullety a ofiny jsou vrchol eroticismu. Dál mě hodně baví současná vlna chain punku a egg punku, spolu s komunitou co kolem těchto žánrů vyrostla (pak zvlášť v Praze). Oživení Oi! a pokusy o očištění slova skinhead jsou mi taky velmi sympatické, i když sám mám k nějakému skinheadství celkem daleko. Nemám rád všelijaké djenty, metalcory/deathcory apod., ale nějak moc se tím nezaobírám, vzhledem k tomu, že se s těmito skupinami nijak zvlášť nepotkávám.
 

Viktor: Líbí se mi, že je oldschool metal na vzestupu a je spousta skvělých kapel, co ho hraje. Taky se mi líbí, jak se tento druh metalu míchá s punkem jak na nahrávkách, tak třeba na koncertech a ty dva světy se prolínají. Na nervy mi lezou kapely, co škemrají na sociálních sítích. O peníze, sdílení, to je jedno, je to trapný.

Dominik: Subkultury, které mňa nezajímajů tak se o ně nezajímám a taky se tam nepohybuju. A tam kde se pohybuju tam to mám rád. Jinak mně je to asi jedno. 

Adam: Baví mě dost oi a celkovej návrat skins. Serou mě goth tiktok Mayhem fangirls co dávají sračky na internet.



 

15 Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta ?

Matěj: Pro pár lidí budu určitě za retarda, ale hodně mi vadí když je muzika ideologicky vyhraněná nějakým směrem, který je pro mě neakceptovatelný a nějak mi bytostně vadí. Ať už je to nacismus, křesťanství nebo nějaká ultra-konzervativní šovinistická pozice, ten poslech mě po chvíli přestane bavit, protože nad tím furt musím přemýšlet. Nemám problém s tím, když třeba hudebník sám je kokot. Varg je král všech čuráků, ale Burzum jeho ideologií není nijak potříštěno. Nějaké vágní anti-křesťanské a pohanské zprávy, jsou mi mnohem milejší, než když ti song začne zvoláním "Sieg Heil" jak u Satanic Warmaster. Ze stejného důvodu miluju Ježuru, ale nedovedu poslouchat Beskÿd. Obě kapely dělá stejný člověk, ale zatímco jedna kapela se zabývá všemožnými pocity z dětství stráveném v bájném horském penzionu, druhá se ti snaží prodat víceméně katolický extrémismus. Rád bych teda podotknul, že nemám nic proti lidem co tuhle muziku jenom poslouchají. Znám poměrně dost lidí co poslouchají kapely, kvůli kterým by v takovém USA Antifa vypsala odměnu na jejich hlavy a celkem chápu proč ty kapely poslouchají. Oni ti náckové totiž celkem na ty svoje nástroje umí. Jen to prostě není nic pro mě

Viktor: To by bylo hodně věcí. Nelíbí se mi, když je někdo arogantní, hraje si na hvězdu, nebo cpe lidem svoje zdegenerovaný názory. Důležité je podle mě ale umět oddělit hudbu od interpreta. Za věci, které jsem zmínil, bych ho neakceptoval jako člověka, ale to neznamená, že zavrhnu jeho hudbu, která narozdíl od něj nemusí být retardovaná. Špatní lidi taky dělají dobrou hudbu. Nikdy bych je ale nepodpořil třeba tím, že bych si od nich něco koupil kdybych věděl, že jsou čuráci. 

Dominik: Když je to banda arogantních čuráků, zdravím Debustrol a jim podobné.

Adam: Asi jsou mi nějaký hranice celkem uprdele, pro mě je hlavní, jestli mě ta věc baví, nebo ne.


16 Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Matěj: Hodně mě baví zvuk nových Vole, tam je všechno správně. Dostal mě nový art Otras, který pro mě byl hodně milým překvapením a doteť si myslím, že nejlepší klip mají V0NT k songu "Paleček".

Viktor: V poslední době se mi fakt zalíbil zvuk dema od Sněti. Zní to, jako kdyby to někdo nahrával hladomorně. Taky mě produkčně hodně baví třeba Magnum Opus od Ježury, nebo nahrávky od Chevalier Skrog. Kladivo od Bahratal má skvělý artwork a nový single od Laid to Waste taky. Přijde mi, že videoklipů se zas u nás tolik nedělá, ale Paleček od V0NT je úplně skvělý.

Dominik: Co sa týče kapel tak určitě Bahratal, Vole, Mordloch, Sněť. Artwork od Sněti se mi hodně líbí. A videoklip se mi za poslední dobu nejvíc libil od borců z Acid Force.

Adam: Baví mě věci nahrávaný Vole u Amáka, Líbí se mi dost přebal poslední věci od Otras, a ještě se mi dost líbí klip Sněti a V0nt.



 

17 Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš.

Matěj: Každý by si měl poslechnout Ultimate Unholy Death od Abigail. Co se týče knihy, myslím, že Homérova Íliada má furt co nabídnout, pak zvlášť když rozumíš kontextu v jakém to dílo vznikalo. Pokud se ti ale nechce číst 2700 let starý epos, přečti si Hru o Trůny. Když odignoruješ seriál, zjistíš, že to je jedno z nejzásadnějších postmoderních děl vůbec, i když ho ten tlusťoch asi nikdy nedokončí. Doporučil bych pustit si Better Call Saul a hned potom Breaking Bad, obojí to jsou takové moderní řecké tragédie. Jestli tu někoho baví strategie, byl by blbej kdyby nehrál Crusader Kings 2, pak zvlášť, když to je zdarma. Na kérky rozhodně do Tattoo Dungeonu v Praze, ať už za Dolenským, nebo za Miturou a pak tu kérku zapít Radegastem.

Viktor: Hexecutor - Poison, Lust & Damnation, tuhle desku valím posledních pár měsíců na denní bázi, kytarová onanie. Moc nečtu abych se přiznal, ale 1984 je neskutečná kniha. Spalovač Mrtvol je taky totální zlo, toho bych doporučil i jako film, ultimátní klasika, které se může máloco rovnat, možná tak Kladivo Na Čarodějnice, nebo Markéta Lazarová. Jako seriál doporučuju M.A.S.H., to mám rád od dětství. Počítačový hry jsem hrál asi tak tři, kérky nemám a jediný pivo co piju je Stará Myslivecká.

Dominik: Sepultura - Beneath the Remains a Mordloch - S/T, knihy teď moc nejedu, Na samotě u lesa, Chalupáři, CoD - WW2 (ale je to bohužel krátké), Z Tattoo v Brně, BRANÍČEK

Adam: Dost ted sjíždím Nachtlich - Satanas Solum Initium Est, Eerified Catacomb S/T, Wulkanaz S/T, Leviathan - Tentacles of Whorror, Vole - Tohle není prdel, Violent Way - This is For Us, Otras - Čas KarhatWeathered Crest - Blossoming of the Paths,  Celou diskografii Occvlty, Black Curse - Endless Wound, Refore - Illusion of Existence, Scoop - Curb Justice, Profanatica debut. Trainspotting se můžu koukat do aleluja, hry už moc nehraju, na kérky chodím k obřímu katovi, pivko piju Radegast 12 nebo Polici. moc příležiotstí ochutnat nějaký menší pivovary jsem neměl.


18 Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia ?

Matěj: U nás určitě Obscene a Thrash Nightmare. V zahraničí mě zaujal Old Grave v Bukurešti a Over the Edge v Drážďanech (ani na jednom jsem teda nebyl, ale rozhodně se plánuju jet v budoucnu podívat)

Viktor: Z domácích akcí mám hodně rád Thrash Nightmare, ale nejvíc miluju Hájenku. Tam si ani nepřipadáš jako na fesťáku, ale spíš jako na té nejpřímější dovolené s kámošema, co může být. Pokud teda zrovna někdo nedotáhne třílitrový Božkov, to jde pak sranda stranou. Každopádně je to asi nejpřátelštější prostředí a atmosféra, co jsem kdy zažil. Blackmetaly v hájovně s parožím a bažanty na zdech jsou kult.

Dominik: Tyjo, v tomhle asi nedokážu uplně odpovědět. Obvykle sa všade ožeru stejně a je mně to jedno.

Adam: u nás mě baví co dělají kluci z Kreas/Hluch crew. Tahají sem kapely, které bych si ani nemyslel, že někdy tady v ČR uvidím. Jinak Thrash Nightmare  v Písku je suprový festák, a rád bych se tenhle rok podíval na Punxtreffen a na Hájenku.



 

19 Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?


Matěj: Docela bych chtěl vidět, co by tu ze sebe vypotil Ota Hereš.

Viktor: Chci sólo rozhovor jen s Benešem o jeho životním příběhu.

Dominik: BALKON!

Adam: Večerní chvilka poezie s Davidem Válou, nebo rovnou  celý Vole.


20 Motto/obľúbený citát prípadne odkaz na záver.

Matěj: "Kdybych nebyl Alexandr, chtěl bych být Diogenés." Alexandr Veliký; "Kdybych nebyl Diogenés, taky bych chtěl být Diogenés." Diogénes ze Sinopé

Viktor: Primitivismus za každých okolností!

Dominik: Braník! Draze pouze chutná.

Adam: FOAD.

============================================================

Linky:

https://morghuul.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/morghuul.band

============================================================

Mörghuul na jablkách

Feb-2024: Review#115 Lord Belial Reviews Mörghuul - Domination of the Beast (2024)

No comments:

Post a Comment