#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Saturday, January 16, 2021

#54 Hyenism. Atmospheric black metal z Bratislavy. Odpovedá Orthrus a Norhell.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Orthrus - nezamestnaný. Počúvam black a death metal veľa v týchto dňoch, pijem kávu. Snažím sa menej fajčiť.

Norhell - zamestnaný. Cyberpunk 2077 a ... Skladanie riffov.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Orthrus - prešiel som z basy na gitaru. Kapely, v ktorých som hral boli veľmo dedinského charakteru, nič zaujímavé haha, ale bola to zábava a skúsenosti... Dobré časy, človek sa tešil na budúcnosť.

Norhell - Cithara Sanctorum, Nefastus. (spev, gitara, bicie?)


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Orthrus - ESP LTD, E standart ladenie, zopár effektov (delay, chorus, reverb), z hlavy ani neviem čo tam mám, Hlava a bedňa sú BLACKSTAR. Basu mám 5-strunový bordový Spector. Nahrávame basu cez zvkovku, nemáme aparát haha. Moc si nepotrpím... Iní by z nás asi nechápali. Moja gitara je permanentne zaprášená a struny meníme len pred nahrávaním haha.

Norhell - Ibanez, ladenie C , aparát hlava Blackstar tiež a bedňa Kustom myslím...



 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

(Ďalej odpovedá už len Orthrus)

...asi záleží, či tvoríš alebo napr. recenzuješ. Hudba je pre mňa práve kombinácia matematiky, emócií, fyziky a estetiky.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Absolútne nie. Sloboda v tvorbe a umení je to, prečo ho ľudia vyhľadávajú, si myslím...


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Extrémizmu v hudbe sa snažím vyhýbať, zaujímavé je však, že aj politicky, či morálne extrémni ľudia
sa chcú a potrebujú prezentovať... To im nemôže tiež nik zobrať.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

V MHD, Nemocniciach, Lesoch, v ostatnej hudbe a inom umení...



 

Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Najradšej mám song Pessimism, ktorý sa nedostal na naše demo z 2015, ani neviem prečo. Je ale na Live vystúpení z FUGY v 2015, je to niekde na youtube ak si to chce niekto nájsť.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Asi posledné 2 verše z pesničky Nihilium, nakoľko som sa veľa rokov budil s otrasnými rannými pessimami a nedokázal som to zmeniť. Vyzeralo to na neriešitelný problém, ale...


 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Pôvodná 4 zostava chcela ísť v šlapajách albumu OBSCURA od Gorguts, ale trochu sme zmenili smer a vydali sa vlastnou cestou... No a Obscura je neskutočne šialená záležitosť. Na to treba už trochu iný talent haha...


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy (naschvál sa vyhýbam slovu kariéra) ?

Určite spolupráca s Marstonom, prvý mail s ním som si dokonca zarámoval haha, neskutočne ma to pozitívne nakoplo.  


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

My, ako ľudia z kapely a naši blízki, sme boli dosť hnoj najmä ako mladší... Teraz sa niektorí stali relatívne uspešnými v kariérach, či v súkromí... ale išli sme si kedysi vcelku DNO.    


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Posunút sa opäť o kúsok ďalej a spraviť ďaľší úprimný album... prípadne začať riešiť to live vystupovanie. Je stále veľa vecí, ktoré môžeme zlepšiť.



 

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Ani nie, my sme skôr projekt, ktorý žije v takej našej izolovanej bubline zavretí v skúšobni. Ale sledujeme domácu scénu. Vznikajú tu skvelé veci... 

Teraz som si spomenul na EP Depresy z myslím 2018. To je pecka, i keď len 2 songy.

Ale napr. spomeniem aj kapelu Cresset, s ktorými sme hrali dávno. S nimi si viem predstaviť nejakú spoluprácu, čo sa týka napr. koncertov. Ak by do toho ovšem chceli ísť haha.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Ja som ´89 ročník, takže k tomuto sa neviem moc vyjadriť. haha


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?


Určite by som chcel zažiť dobu, keď ľudia zdielali fyzické kópie CD, či kazety a určite bolo vzácnejšie na niečo dobré, neznáme, natrafiť. Teraz, keď je internet presýtený všetkým...no...je to náročné. Ale paradoxne v tom je aj tá výhoda doby, že človek može byť v kontakte s niekým na inom kontinente a vidí, čo sa deje napr. na takom Novom Zealande a čumí! haha


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Ako stredoškolák sme chodili na skoro všetky koncerty kapely Beer Society v Bratislave haha, bola sranda, veľa piva a rumu. Uf. Ale napr. taký Dissonance v ´94, či kedy to bolo, to tiež dobre naložili...


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Určite spájajú tie miesta, kde sa koncertuje a sústredí tento metalový žáner. (Asi som už dlho nefajčil a neviem vymysleť odpoveď haha. Idem si zapáliť.)


Čo ťa na domácej scéne serie?

Keď kapela spieva po slovensky hahaha... resp. keď je tá slovenčina viac na škodu, aj keď beriem, že je to veľmi odvážne a asi o dosť náročnejšie mať texty po slovensky. Len si myslím, že spievať napr. po anglicky nie je dôvod si myslieť, že kapela chce hneď byť na, čo ja viem, Odium Nostrum youtube kanále alebo čo... Proste je to normálne, aj pred 100 rokmi človek musel vedieť nemecky, či francúzsky, aby vedeľ zdielať svoje myšlienky s ostatnými ľudmi vo svete. Tak angličtina sa dostala do popredia, OK. Takže mi to príde prirodzené...



 

Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Kapela určite Ceremony of Silence. To je svetová úroveň, bez pochýb. Neskutočné momenty má album Oútis. A aj ako ľudia sa prezentujú veľmi sympaticky. Videoklip ma nenapadá žiaden a štúdio... no sledujem M. Spekáva z SPK Audio, tiež sú za ním pekné výsledky. Počul som veci, ktoré vznikli aj v PULP STUDIO - nice. .

Kapela z Austrálie Growth, myslím z Melbourne... to je presne to, kam sa to celé má uberať haha.
Knihy - Hemingway a Heller, ale už moc nečítam v poslednom období (hanba).
Film - Staré Planéty opíc, lebo tie masky sú real a neskutočné zároveň...
Tetuje ma kamoš doma na gauči haha.
Pivo - abstinujem.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

    
Mal som rád koncerty v Kultúraku, dobrá atmosféra, fajný zvuk... myslím, že už skončili. Škoda. Držím im palce, snáď sa im to podarí ešte rozbehnúť...


Vinyl alebo CD ?

Zbieram trochu vinyly... CD mám tiež nejaké, ale pusťiť si takú DsO na gramci je proste iný level haha.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Určite Wine Fault, to sú ozajstné talenty. A ak by ste išli do českých sfér, tak určite Lykathe Aflame. To by som si teda rád prečítal...


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Drowning in the Sewer of anxiety...

Ďakujeme za príležitosť, snáď sa o pár rokov znova prihlásime s novým matrošom a znovu porozpávame... Pekný nový rok. HYENISM.

==================================================

Linky:

 https://hyenism.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/hyenism/


No comments:

Post a Comment