#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Sunday, April 11, 2021

JBLK-03. Kazostroj - Malomestská mizéria (7" EP 2020).


Tom/EZR: Maroš z Kazostroja ma začiatkom roka 2021 poprosil o malú podporu k vydaniu EP Malomestskej mizérie na 7" a ja som súhlasil. Takže teraz, ked je vinyl hotov
ý, som pre zmenu poprosil Maroša ja, aby napísal niečo o tom, ako EP vznikalo a čo boli príbehy za jednotlivými songami. 

Maroš: Dá sa povedať že celá táto nahrávka začal vznikať ešte v roku 2018, kedy som si konečne kúpil novú gitaru. V roku 2019 sme ale ešte nahrali iné veci a koncertovali sme celý rok až do momentu kedy si bubeník Hugo zlomil pätu. Jeho rekonvalescenciu som využil na doskladanie nových vecí, ktoré sme chceli nahrávať ešte na jar 2020, ale potom si zase ja zlomil ruku, basák Gyťo sa rozhodol skončiť a prišla korona do toho ešte aj. Začiatkom leta sme sa ale všetci zahojili už konečne, do kapely prišiel Hugov brat Mykey na basu a tak sme konečne mohli začať makať na nových veciach. Nahrávali sme ich v septembri v Trenčíne, v štúdiu Maroša Ďuríka (môžete ho poznať z kapely Fraktúra). Nahrávali sme to na analógový osemstopák, ako to robili oldschool kapely ešte v 90-tych rokoch a bol to riadne super zážitok. Žiadny komp, žiadna obrazovka, len kotúče, mixpult a my.

Názov Malomestská mizéria som niesol v hlave už dlhšie, pretože ako človek čo žije v malom okresnom meste sa tak často aj cítim. Dalo by sa povedať, že to z časti odzrkadlujú samotné songy.

 

Mizéria -  Tento song je najminimalistickejší z celého EP, no zároveň môj najobľúbenejší. Asi preto, že vo svojom drobnom texte som sa asi doposiaľ najosobnejšie vyjadril. Mnoho ľudí dnes tvrdí, že sme otroci, alebo neslobodní. Ja si to nemyslím. Nikto nás neobmedzuje. Ak nie sme slobodní, tak len preto, že nás zotročuje náš vnútorný stroj, zložený z tráum, obáv a depresií. Hudobne som túžil zložiť niečo ako Black Sabbath, pretože na tejto kapele všetko  v živote stojí a padá.

Nasrali ma všetci - Táto vec vznikla ešte v roku 2018 a je to počuť, hlavne preto že kotlebovské vlakové hliadky, čo tam spomínam, už tuším ani chvaľabohu neexistujú. Je to úplná primitívnosť zľava doprava. Ľudia túto vec zvyknú porovnávať s ČAD, akože rozumiem prečo, ale zámer to nebol. Jedného dňa ma proste dožrali hoaxeri, náckovia, rusofili a idioti všeobecne, pretože už som si ich začal všímať aj v scénach, kde by ich človek nečakal.

Hora - Hora tiež vznikla ešte niekedy v roku 2018, akurát sa v tomto songu asi tri krát úplne menil text. Nakoniec z toho vznikla vec na tému bosoráctva. Pretože, ako sme toho svedkom každý deň, inkvizícia stále trvá, a stále žijeme v časoch, kedy existujú ľudia schopní zo znásilnenia obviniť obeť. Obrazne aj doslova povedané.

Rakva -  Toto bola vlastne prvá vec, ktorú sme zložili ako kapela v novej zostave, rovným dielom všetci spoločne. Text vychádza z pohrebu blízkej osoby, ktorá nás opustila takto pred rokom. Je to taký melancholický pohľad na kolobeh života.

MarošxHugoxMykey

========================================

Fotky z nahrávania:




 

No comments:

Post a Comment