#119 Tom/EZR Contemplates: Righeira – Vamos a la playa (SP, 1983)

  Righeira – Vamos a la playa (Single, 1983) by Tom/EZR “Vamos a la playa La bomba estalló Las radiaciones tostan Y matizan de azul” Pred It...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, April 12, 2021

#76 Old Tomb. Doom metal z Galanty. Odpovedajú Andrej a Matej.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

A: Volám sa Andrej a v kapele Old Tomb hrám na gitaru a robím aj vokály. Okrem toho už takmer rok trávim na home office a snažím sa byť v pohode v tejto zvláštnej dobe.

M: Matej, teší ma. Svoj život sa snažím točiť okolo hudby, vlastne umenia všetkého druhu a ľudí, na ktorých mi najviac záleží, či už to je najbližšia rodina, alebo blízki kamaráti. Taktiež trávim posledný rok viac-menej na home office, ale keďže som introvertnejší typ, rozjebať ma z toho veru nejde, ale zahrať / ísť na dobrý koncert a dať si raz za čas nejaký ten čapovaný Stupavar s najbližšími mi veru chýba. Zodpovednosť a bezpečnosť všetkých je ale samozrejme prednejšia.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

A: Začínal som v roku 2009 v kapele Worver, ktorú som spoluzakladal. Najskôr som hral na base a neskôr som prešiel na vokály. Hrali sme švédskom inšpirovaný melodeath a tu som neskôr stretol aj Maťa, ktorý hrá v Old Tomb na gitare. Po Worveri sme spolu založili kapelu Whitehorn, ktorá mierne zasiahla aj do podobných vôd ako Old Tomb. Medzitým som kratší alebo dlhší čas pôsobil vo viacerých kapelách – Under The Knife, Mury, Ohen. Nakoniec sme sa postupne dostali do kapely Damato, kde pôsobíme doteraz a kde sme spoznali Tomiho a postupne sa nám vyrysovala zostava Old Tomb. V súčasnosti okrem Old Tomb a Damata ešte spievam v kapele We Still Here.

M: Ako už Andrej načrtol, moje hudobné začiatky počali kapelou Worver cca v rokoch 2011-12. Dovtedy som si len brnkal doma či už na base alebo gitare, prípadne si zadžemoval s niekým, kto sa zrovna vyskytol. Následne po skončení Worveru sme postupne rozbehli Whitehorn, kde sme začali štýlom stoner / hc (niečo ako Cancer Bats?) a odohrali sme nejakých 20-30 celkom vydarených koncertov. Neskôr sa začal náš zvuk zhutňovať a začali sme prechádzať do štýlu sludge / post-metal. Bohužiaľ ale nastali komplikácie z časových a priestorových (skúšobňa) dôvodov, vystriedalo sa viacero členov, ale keďže sa to reálne nikam nehýbalo, kapela viacmenej chcene-nechcene skončila. V tom období som sa znova dostal do kontaktu so starým kamarátom Filipom Potrokom (ex-The Citadel, Damato), ktorý ma pozval na pozíciu basgitaristu do začínajúceho black metalového projektu, kde okrem neho hral na bicích Erik Bachorec (Shallov) a na druhej gitare Peťo Olejár (skvelý umelec vizuálnej tvorby, určite ho viacerí poznajú). Projekt bohužiaľ nevydržal dlho, no zrovna dával Filip vrátane ďalších dvoch chalanov z The Citadel (Tomi - bicie, Spajky - spev) + Spajkyho už terajšej manželky Wevy po skončení citadely dokopy ďalší hudobný projekt (Damato), kde im chýbal basák, tak som to s nimi vyskúšal, pomerne rýchlo to klaplo a taktiež sme sa celkom rýchlo rozhýbali, začali koncertovať a nahrali sme prvý album. Po istej dobe sme chceli rozvinúť zvuk a posunuť sa ďalej, čo spôsobilo, že som prešiel na druhú gitaru a pridal sa k nám Andrej na basu. V tejto zostave šiestich sme odohrali ďalšie koncerty a potom nás postupne opustila Weva, pretože jej začal rásť v brušku malý Arthur, takže aktuálne sme v kapele piati, z toho traja hráme ešte aj v Old Tomb. Taktiež som chvíľu hral v kapele We Still Here, ale žiaľ z vtedajšieho časovo náročného obdobia som sa tomu nevedel venovať tak, ako sa patrí, čo vytváralo pochopiteľné nezhody medzi mnou a ostatnými členmi, takže som odstúpil.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

A: Moju výbavu v Old Tomb tvorí Marshall JVM 210, ktorý mám už pomaly 10 rokov a stále sa naňho môžem spoľahnúť či už chcem metalovejší alebo „špinavší“ zvuk. Základ môjho zvuku však tvorí pedál Acapulco Gold od EarthQuaker Devices, ktorý je vlastne simuláciou Sunn Ampu model T. Proste špina v krabičke. Okrem toho na albume počuť ešte Vortex Flanger od TC Electronics. Čo sa týka gitár tak používam ESP Ltd Eclipse 256, kde som pôvodné snímače vymenil za Lace Hammerclaws, alebo Epiphone Les Paul Standard, bez nejakých modifikácií. Naposledy ma ale zaujal Super Fuzz efekt od Behringer. 20 eurová krabička ale znie ako keby stála päťkrát toľko. Na albume sme ju použili na basu.

M: Odkedy hrám na nástroje som vystriedal toho mnoho - hľadám, skúšam, zisťujem čo mi zvukovo a hrateľnosťou sedí / nesedí, no aktuálna výbava sa už veľmi blíži k tomu, čo som po celý čas hľadal. Ide konkrétne o lampový zosilňovač EVH 5150 III 100W, ku ktorému mám dočasne bedňu Harley Benton 2x12 s Celestion Vintage 30 reproduktormi, no tú plánujem postupne vymeniť buď za Mesa Boogie, alebo Orange, taktiež 2x12. Najnovšie pribudla do výbavi Japonská bomba - gitara Ibanez RGA121-NTF, ktorá veľmi predčila moje očakávania a hrá / znie skvelo. V pedalboarde sa mi toho taktiež vystriedalo mnoho, no aktuálne v ňom mám iba reverb (Electro-Harmonix Oceans 11) a pedálovú ladičku. Časom plánujem dokúpiť ešte jeden reverb (neviem zatiaľ presne aký) a delay, a dať šancu noise gateu - najviac ma zaujal Fortin Zuul, a taktiež skúsiť dokŕmiť zvuk EHVčka nejaký ovedriveom - tu ma láka najviac EarthQuaker Devices Plumes a Palisades, ale musím sa priznať, že som mierny zástanca ťahania skreslenia čisto z aparátu bez dokŕmenia, takže tento experiment možno dopadne neslávne. ''Škatuľkárom'' by som sa teda očividne isto nenazval. V Old Tomb aj Damato používam rovnakú výbavu, iba s miernou zmenou EQ. Keďže Andrej má v Old Tomb veľmi špinavý a tlakový fuzzový zvuk, ktorý často krát evokuje až basgitaru, zvuk dopĺňam s čistejším, ''rockovejším'' zvukom, aby som zvýraznil tóny, akordy...



 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

A: Podľa mňa je umenie čisto subjektívna záležitosť. Niekto sa vyžije na Sixtinskej kaplnke, niekomu stačí banán na stene, niekto má rád gitarové masturbácie, iný noise. Takže nejaká hranica tam podľa mňa neexistuje a každý si sám vyberie čo ho napĺňa po tejto stránke.

M: Naplno súhlasím s Andrejom. Dodám iba toľko, že ľudia, ktorí príliš kritizujú a hlásajú svoj názor o hudbe a umení vo všeobecnosti by si mali uvedomiť, že žiadny umelec konkrétnu vec nezložil (nenakreslil, atď...) pre nich a vždy bude kopec vecí, ktoré sú pre dotyčného až odpudivé, ale zároveň je 3x toľko kapiel a umelcov, ktoré sú pre človeka úplnými srdcovkami, takže namiesto zbytočnej nenávisti a kydania si treba nájsť to, čo sa človeku páči a venovať pozornosť tomu.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

A: Všeobecne som za to, že žiadna téma by nemala byť tabu, hlavne ak sa niekto snaží poukázať na nejaký problém alebo komplikovanú otázku. Ak to však už je len propagácia niečoho čo neni celkom kóšer tak to je iné.

M: Moja odpoveď mierne zasiahne aj do predošlej otázky... každý človek má svoje vlastné hranice toho, čo dokáže akceptovať a čo mu robí / nerobí dobre. Ak je niekto skôr pozitívnejšie naladený čo sa týka umenia a nemá rád agresívnu hudbu, určite by nemal vyhľadávať albumy gore-grindových kapiel, ale to taktiež neznamená, že to je niečo zlé a všetko musí byť len o kvetinkách a peknom počasí. Ak si niekto požije na textoch o kúpaní sa v sračkách, alebo odrezávaní končatín ľudom v pivnici, je to v poriadku, no samozrejme ak je to v rámci fikcie, teda aspoň to druhé spomínané. Exkrementové kúpely nikomu samozrejme zakazovať nebudem, proti gustu žiaden dišputát. Takže podľa mňa sú tieto hranice veľmi široké a subjektívne, no na druhej strane netreba byť obmedzený idiot a nenávidieť ľudí napríklad za to, že ich viac priťahuje rovnaké pohlavie, alebo že majú o trocha tmavšiu pokožku, ale to snáď ani nemusím spomínať. To je primitivizmus, ktorý nechápem čo tu ešte robí v 21. storočí a určite by nemal byť akceptovaný v umení a taktiež ani žiadnom odvetví života. Samozrejme ani zjesť suseda na večeru nie je v poriadku, ak s tým vopred nesúhlasil. Ži podľa seba, ak to do nikoho nezasahuje, resp. iba do tých, ktorí s tým taktiež súhlasia, a nechaj žiť.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

A: Záleží asi od konkrétneho umelca a situácie. Niektorým interpretom ktorých mám rád a ovplyvnili ma vo väčšej miere by som zrejme vedel odpustiť viac. Ale ak niekto dokáže ubližovať, prípadne jeho názory vedú k obmedzovaniu iných alebo je proste len zlý človek, tak tam už sa umenie ťažko oddeľuje od umelca.

M: Umenie sa mi veľmi viaže k ľudom, ktorí ho vytvorili. Ak sa o niekom prevalí, že robil veci, s ktorými absolútne nesúhlasím, je mi jedno ako sa mi jeho tvorba / tvorba zoskupenia v ktorom pôsobí páčila. Počúvať / sledovať ju naďalej nemienim.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

A: Je to rôzne. Jednou z mojou najväčších inšpirácií je H.P. Lovecraft a pridružení autori, potom tam sú samozrejme aj nejaké kapely, aj mimo metalového žánru, videohry, filmy, horor všeobecne. A samozrejme aj nejaké životné skúsenosti.

M: Taktiež musím spomenúť pána Lovecrafta. Ten vytvoril niečo veľmi unikátne, čo mi veľmi prehovára do vnútra a taktiež ovplyvnil aj veľa rôznych umelcov, ktorých tvorbu maximálne žeriem. Či už ide o rôzne kapely textovo / hudobne ovplyvnené ním, ale napríklad aj tvorcov videohier ako Hidetaka Miyazaki, zodpovedného za série ako Dark Souls, Bloodborne, atď., ktoré sú taktiež pre mňa veľmi vplyvné. Inšpiráciu beriem aj od iných rôznych umelcov / kapiel všemožných žánrov, ale samozrejme aj zo života. Ten vie veľmi ovplyvniť tvorbu.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

A: Keďže zatiaľ máme len jeden album tak je to on :) Ale seriózne, myslím, že sme do tejto nahrávky dali všetko čo sme v tom okamihu mohli a s výsledkom sme nadmieru spokojní.

M: Veľmi ma potešila a prekvapila reakcia na náš debut, keďže kapela vznikala veľmi skromne a nemal som od  toho žiadne veľké očakávania. Skrátka sme s Andrejom chceli hrať stoner / doom, tak sme si počas voľných večerov dali dvaja v skúšobni nejaké tie pivká, džemovali a takto vznikol album.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

A: Najradšej mám asi tento kúsok songu Destroying of IB. Vyjadruje pre mňa kde s kapelou stojíme a kde sa ešte len vyberieme.

Dreams have led me to this place
We have reached the end
To a chant of a Devils mass
The threshold we ascend


M: Andrej skladá tie texty tak, že si v nich vždy dokážem nájsť niečo svoje, takže ťažko vybrať čosi konkrétne. Páčia sa mi texty debutu ako celok. Týmto mu posielam pusu na čelo. :D


 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

A: Samozrejme som mal nejaké teenagerské sny o sláve a vypredaných štadiónoch ale veľmi rýchlo som zistil, že to tak nefunguje :)

M: Keď tak rozmýšľam, nemal som v začiatkoch žiadne veľké ambície. Veľmi som chcel hrať v nejakej kapele, ktorá normálne funguje, skúša, skladá hudbu, hrá koncerty, hoci aj malé, a to sa mi splnilo, takže som bol veľmi rád keď sa mi reálne vyskytla príležitosť pridať sa do kapely.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy (naschvál sa vyhýbam slovu kariéra) ?

A: Osobne považujem za najsilnejší moment práve nahrávanie nášho debutového EPčka. Celý proces od toho ako sa songy rodili cez začiatky v dvojici s Maťom až po súčasnú zostavu keď to celé dostalo konkrétnejšiu formu až do finálnej podoby. Plus považujem za celkom úspech, že sme ho dokázali nahrať uprostred pandémie na konci takého roku ako bol 2020.

M: Asi sú to dva momenty. Prvý je koncert v Prahe v 007mičke s Damato, kde bolo dosť veľa ľudí a veľmi si to užívali a prežívali s nami. Išla z toho obrovská energia do mňa. Asi som sa nikdy necítil lepšie. Druhá vec je to, že som dokázal dať dokopy s Andrejom základ debutu Old Tomb na bicích, na ktoré som reálne začal len vtedy hrať, ale proste nejak to šlo a vyšlo to podľa mňa veľmi dobre. Tomi to samozrejme za mňa dotiahol, je predsa oveľa skúsenejší bubeník ako ja. Vlastne bubeníkom by som sa určite ani nenazval...


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

A: Dekadencia ešte len príde :)


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

A: Určite pracovať na ďalších veciach pre Old Tomb a skúsiť kam to dokážeme posunúť. Či to bude singel, EP alebo full length  sa ešte postupne vykryštalizuje. Tento rok by sme radi nahrali aj druhý album s Damatom a s We Still Here chystáme EP. Menej tvorivé plány zahŕňajú hlavne hranie naživo, hneď ako to bude možné.

M: Čo sa týka Old Tomb a Damato, platí to čo písal Andrej. Veľmi sa teším na nahrávanie druhého albumu Damato a taktiež aj jeho hranie na živo, pretože som do neho dal zo seba naozaj veľa a je pre mňa veľmi osobný - jeho skladanie prebiehalo v mojom veľmi ťažkom období. Taktiež je to dosť posun v tvorbe od prvého albumu a som zvedavý na reakcie ľudí. Zároveň sme už pred nejakým rokom začali dávať dokopy s Andrejom kapelu so Šanim, bubeníkom z už nefungujúcej legendárnej kapely Alea Iacta Est, ktorá ide do vôd black / death / sludge metalu, čo veľmi uspokojuje moje hudobné chtíče. Ide to síce pomaly, ale isto, a som veľmi zvedavý čo z toho vznikne.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

A: Pred pár rokmi by som povedal, že ani nie ale teraz už asi áno, hlavne cez Damato. Bratislavská garážová / sereďská kempingová scéna funguje a má čo ponúknuť hudobne aj ľudsky.

M: Detto.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifickné jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

A: Som ročník 91 a aj keď som “tvrdú” hudbu začal počúvať pomerne skoro, asi keď som mal 10, tak nejakú scénu som v tých rokoch nevnímal. Chvíľu trvalo kým som sa dostal k domácím UG veciam, pre mňa to boli vtedy kapely ako Wayd, Dementor, Dysanchely alebo Antropoid, väčšinou som sa vo veku 14-15 pohyboval v týchto vodách. Keďže môj otec takisto obľubuje metalový žáner tak o koncerty a objavovanie nových kapiel nebola núdza už od pomerne skorého veku ale o nejakej scéne som vtedy netušil. Prvýkrát som niečo také vnímal asi cez EPG, čo bol slovenský fanclub kapely Helloween, ktorý aj organizoval koncerty väčších či menších kapiel heavy / power metalového žánru a zvykol volať slovenské kapely ako support. Ale až keď som v roku 2009 začal hrať prvýkrát v kapele tak som začal týmto veciam venovať viac pozornosti. Prvýkrát som začal nejakú scénu vnímať v rokoch 2011 – 2013 keď došiel boom metalcoru a deathcoru. Zrazu sme nemuseli hrať 2x do roka so skamošenými kapelami v kulturáku čo sme si sami zorganizovali ale bolo kde hrať a bolo s kým hrať lebo všetky decká mali kapely a tie čo nemali organizovali koncerty. A bolo jedno či človek hral metalcore alebo niečo tradičnejšie. Bolo to fajn obdobie, rád na to spomínam. Potom som sa už viac-menej postupne pohyboval v tejto súčasnej bratislavskej garážovo hardcore punkovo metalovej scéne.  


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začíli v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

A: Podobne ako pri predchádzajúcej otázke sa mi toto kvôli môjmu veku ťažko posudzuje. Ale myslím si, že ľudia v 90. rokoch si vedeli hudbu a koncerty viac užiť. Nebolo to také dostupné ako teraz, takže keď prišla zahrať kapela, ľudia išli a bavili sa. A tiež si myslím, že neriešili nejaké zbytočnosti okolo, proste sa tešili z hudby. Dnes už je hudby strašne veľa a takisto ľudia čo chcú hrať a tvoriť hudbu majú oveľa lepšie a jednoduchšie možnosti ako kedysi. To ale nie je zlé, pokiaľ má čo najviac ľudí možnosť tvoriť a vyjadriť sa, pričom môžu motivovať aj ďalšie kapely aby dali do hudby niečo originálne aby sa odlíšili, tak to je dobrá vec.

M: Aj keď som scénu 90. a skorších rokov nezažil, určite mal ten underground svoje čaro, ako napríklad vymieňanie kaziet a podobne. Každopádne, internet v posledných 10-15 rokov spravil svoje a človek sa ľahko dostane aj k úplne neznámym kapelám a iným umelcom z druhej strany planéty, čo je super, pretože je nespočetné množstvo dobrých kapiel a vždy dokáže niekto prekvapiť. Taktiež sa vrátilo veľa starých kapiel, ktoré prestali hrať, ako napríklad At The Gates a podobne, podľa môjho názoru kvôli tomu, že ich ľudia aj po X rokoch žerú a v dnešnej dobe je skrátka ľahšie zdieľať hudbu a byť v spojení s fanúšikmi, ako pred tým. To určite dokáže nakopnúť.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

A: Z minulosti som už spomenul kapely Wayd, Antropoid alebo Midnight Scream, neskôr napríklad MindStorm. V súčasnosti je výber oveľa pestrejší čo je určite dobrá vec. Z tohtoročných vecí ma napríklad baví nový album Small Town Life, čo obvykle nie je úplne môj žáner ale má super energiu. Takisto aj minuloročný debut Tomiho kapely Face Defect, nekompromisný náklad za 15 minúť, super energia. Prípadne potom všetko čo spraví Fvck_Kvlt keď to chcem žánrovo úplne obmeniť. Čo sa týka doomu tak Möbius, Fat alebo Void Odyssey.

M: Kapely rôznych žánrov z SK scény, ktoré vo mne postupne časom čosi zanechali, či ešte hrajú alebo nie, bez poradia: Ceremony of Silence, Cranial Void, Möbius, Ničiteľ, Krolok, Shallov, FAT, Small Town Life, Erikajemoja, The Citadel, Fvck_Kvlt, Our Stories, Face Defect, Rats Get Fat, Wine Fault.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

A: Spájať by ich asi mala láska k hudbe a tvorbe. Osobne mám rád keď sa žánre a komunity mixujú, väčšinou to prinesie niečo nové a nevídané. A ak sa niekto dokáže rozdeľovať kvôli hudobným žánrom tak to je ich hlúposť :)


Čo ťa na domácej scéne serie?

A: Neserie ma asi nič, možno len to typické “nie je kam chodiť“ a keď je koncert tak nikto nepríde. Ale toho sme sa niekedy dopustili všetci :)


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

A: Už som spomínal Small Town Life a Face Defect a pridám ešte Wine Fault. A chalani z Cranial Voidu spravili nedávno pekný klip.  

M: Či už ide o zvuk, album cover, alebo videoklip, určite u mňa exceluje Cranial Void. Taktiež čokoľvek čo dá von Pulp štúdio je kvalitný materiál, napríklad nahrávka Wine Fault je excelentná, potom Kubo Spiszák (Small Town Life, Our Stories) skvelo nahráva - produkuje veľmi prirodzený zvuk, on nám (Old Tomb) nahrával debut, taktiež nahrával svoju kapelu Small Town Life a Our Stories, odporúčam všetkými desiatimi.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

A: Začnem hrami, tie sú tak trošku „moja vec“, naposledy ma chytil remake Final Fantasy VII a indie hra Cyber Shadow, aj keď na tú treba celkom pevné nervy :) A tiež som posledné mesiace strávil dosť času v GTA Online. Hudby je veľa ale nejaké albumy z konca minulého / začiatku tohto roka:
Asphyx – Necroceros
Divide And Dissolve – Gas Lit
Here Lies Man – Ritual Divination
Crowned In Sorrow – In Memoriam
Accept – Too Mean To Die
R.I.P. – Dead End
Slomosa – Slomosa
Lowrider –Refractions
Mors Principium Est – Seven
Venom Prison – Primeval 

Z kníh zbierky poviedok Černá křídla Cthulhu, sú to moderní autori píšuci v lovecraftovskom štýle. A samozrejme Lovecraft. České preklady sú výborné v obidvoch prípadoch. Seriály moc neviem pozerať ale keď sa takto zjarnieva tak väčšinou dostanem chuť na film The Wicker Man, tak odporučím ten. Ale original s Christopherom Lee, nie remake s Nicolasom Cageom. Soundtrack je takisto super. Z tatérov odporučím svoju kamošku Mišku (instagram @oxanna_snoyw). Čo sa týka piva tak Jantár od Stupavaru je všeliek. Keď som v obyčajnom obchode tak vyberám Urpiner.

M: Hudba:

Nightmarer - Cacophony of Terror (death / black)
Mansur Brown - Shiroi (prog jazz experimental čosi?)
Demon King - The Final Tyranny (tech death / black)
Teeth - The Curse of Entropy (death / black / grind)
AFSKY - Ofte jeg drommer mi dod (black)
Crumb - Jinx (indie)
Entheos - The Infinite Nothing (prog / tech death)
Elder - Lore (prog rock / doom)
Scrim - A Man Rose from the Dead (trap)
Luke Temple - Both-And (indie / psychedelic)
Pallbearer - Heartless (doom)
Vale of Pnath - Accursed (tech death / black)
Tame Impala - Slow Rush (pop / psychedelic)
Autarkh - Form in Motion (industrial death / black)
Suffering Hour - The Cyclic Reckoning (death / black)
Spectral Wound - Infernal Decadence (black)
People Taking Pictures - Informative Noise (psychedelic / indie)
Wiegedood - cela diskografia (black)
Hry:
Dark Souls trilógia, Demon's Souls, Bloodborne, Days Gone, Hellblade: Senua's Sacrifice, Resident Evil séria, Silent Hill séria, Metal Gear Solid séria, Death Stranding,...
Tetovacie štúdio:
Imrich, ktorý pôsobil vo viacerých štúdiách, ako Wolf Town, SkinArea, Poppy Tattoo, a teraz tuším tetuje len sám pod sebou. Taktiež dávam do pozornosti mladého talentovaného tatéra, ktorého nájdete na FB pod menom David Mortimer a na IG pod @Sinistral_Mortimer
Pivá:
Stupavar - Jantár, Ďumbeer
Wywar - Jozef II., Martin
Clock - Twist, Clock
Zichovec - Sour Passion Fruit
Šilker's Brew - Black Gose - Egreše v Čokoláde


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

A: Z domácích mám posledné roky najradšej asi FFUD, tam sa vždy zídu všetci a výber kapiel býva tiež zaujímavý. Zo zahraničných mám slabé miesto pre Brutal Assault, tam sa vždy cítim ako doma. Problém je, že tieto dve akcie sú väčšinou v rovnaký víkend :)

M: Detto.


Vinyl alebo CD ?

A: Asi vinyl ale v tejto dobe už hudbu na fyzických nosičoch počúvam málo. Ale samozrejme občas dostanem nutkanie si niečo kúpiť alebo podporiť kapelu.

M: Preferujem stream kvôli praktickosti (Spotify, Tidal), ale samozrejme mám rád aj vinyl kvôli album art-u a svojskému, organickému zvuku nahrávky, a CD kvôli vysokej kvalite. Vinyl a CD kupujem prevažne na koncertoch na podporu kapely.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

A: Kedže si tu nedávno mal Small Town Life a predtým aj Fvck_Kvlt a FAT tak ma napadá možnos už len Wine Fault. Tiež by podľa mňa  bolo zaujímavé prečítať si niečo od môjho spolu kapelníka Zorana z We Still Here, ktorý má bohaté skúsenosti zo začiatku 2000s s kapelou Suffocate.

M: Cranial Void, Wine Fault, Kubo Hríbik zo štúdia Pulp, Zoran - We Still Here, Šani - ex-Alea Iacta Est


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

A: Nie som moc na mottá tak len poďakujem za rozhovor a rozlúčim sa :)

M: Ďakujeme za oslovenie, dúfam že sa čoskoro vidíme na koncertoch.

===========================

Linky:

https://oldtomb.bandcamp.com/releases

https://www.facebook.com/oldtombdoom

No comments:

Post a Comment