#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Tuesday, May 25, 2021

#86 Aeon Winds. Black Metal z Bratislavy. Odpovedá Svarthen (gitara, kláves, spev).


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Nazdar som Svarthen z Aeon Winds a aktuálne sa venujem naplno tvorbe a nahrávaniu nového materiálu. Toto je stred môjho vesmíru momentálne.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Aeon Winds - prakticky všetko, naživo spev a gitara
Concubia Nocte - začínal som ako spev a basa, neskôr spev a klávesy
Ancestral Volkhves - koncertná gitara
Karpathia - spev, gitara, klávesy, basa
Evil Dead - spev, gitara, klávesy, basa
Dissvarth - gitara, klávesy
Krajiny Hmly - spev, klávesy
Midnight Odyssey - hosťoval som spevy
Necroheresy - gitara, klávesy, koncertné bicie
Ritual Spell - gitara, basa, klávesy
Silva Nigra - basa a klávesy
Stronghold - všetky nástroje
Igric - aktuálne hosťujem spev
Distant Shapes - spev, gitara, basa, klávesy
Hosťoval som ešte na klávesoch v materiáloch pre Infer, SHE, Cresset, Dominion of Suffering…mixoval, nahrával či mastroval veci pre Udånde, Dimonsium Chaotic, Cresset, Goatcraft, Korium...


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Gitara Ibanez MTM2 a k tomu Peavey aparát, klávesy Korg Workstation + vst pluginy.



 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Subjektívne. Umenie chápem ako vnútorný prejav, osobnú vec, ktorú v celej svojej miere pochopí len samotný tvorca. Každý jeden umelecký prejav obsahuje časť autora, jeho "odtlačok/emóciu", ktorá oddeľuje manuálnu zručnosť od umenia.


Má mať umenie hranice resp. sú témy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Umenie je pre mňa synonymom slobody myslenia. Kreativita mysle bez akýchkoľvek obmedzujúcich hraníc.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Keď si nedá ani toľko námahy aby si naladil svoj hudobný nástroj.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Naše hory, lesy, nížiny. Pre mňa nevyčerpateľný zdroj inšpirácie. Okrem Malých Karpát, Západné Tatry, ale aj lužné lesy v mojom okolí.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

V podstate celú tvorbu bez rozdielu. Každý album odzrkadľuje určitú fázu nášho vývoja. Ku každému sa viažu spomienky, nostalgia.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Texty u nás píše Odolen a občasne hostia. Z Aeon Winds veci zo Stormveiled ako „Legacy of the Unconquered Sun“. Text sa viaže k magickému obdobiu zimného slnovratu.

Posledné svetlo dňa v západe umiera
V plameni ohňa tvár, keď noc sa začína
V úplnku mesiac, život zhasína
Pred bránami sila s tmou ožíva

Na krížnych cestách, hranici lesa
V objatí smrti, v úsvite času
Odetá v bielom, čerpajúc silu
Na prahu noci s tmou ožíva

V kolíske stromov, krajine ľadu
Za dlhých nocí, v súmraku času
Nárekom vetra, na tróne mrazu
S príchodom zimy, spečatí vládu

V chráme lesa, zasnežených pláni
Keď slnko zrodí sa v žiari hviezd
Z útrob stromov, bránami mystéria
V hodine vlkov, končí sa deň

 

 

Z tých aktuálnych veci spomeniem tohtoročný debut projektu Distant Shapes "Life Forsaken". Skladba "Tam Kde Mŕtvi Spia"

...Tisíce synov hlboko v podzemí
Spia svoj spánok večnosti
Ďaleko z domova, ďaleko z objatia
Ležia si v hroboch ticho a v pokoji

Všetci už zabudli, že kedysi žil
Postoj a pozeraj, tam ležíš aj ty
V perinách lesa, v posteli z dreva
Kamenné kríže zdobia ich telá...



 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch keď si začínal a aká je realita ?

V prvom rade to bola vôľa naučiť sa hrať aby som mohol zhmotniť svoje hudobné myšlienky. Neskôr som chcel vybudovať svoje vlastné štúdio a stať sa produkčné sebestačný. Dnes mám po vyše dvadsiatich rokoch pocit, že nie som ani v polovici cesty, takže svoje ambície sa snažím stále napĺňať.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Stormveiled, cez jeho tvorbu, produkciu až po samotné vydanie v Avantgarde Music. Album dotiahnutý z mojej strany vo všetkých smeroch.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

Koncerty v Nemecku, Poľsku, Švajčiarsku či Brutal Assault. Zážitky všetkého druhu by vydali na celú knihu.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Dva radové albumy Aeon Winds, ktoré aktuálne nahrávam.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Myslím, že áno i keď nad touto otázkou sa už dlho nezamýšľam.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Formovala sa pomaly a formuje dodnes. 90 roky ti ťažko popíšem, to by som musel opakovať odžité spomienky o dosť starších ľudí. Domácu scénu som začal reflektovať niekedy okolo roku 2000, keď sme začínali hrať. Väčšinou išlo o bratislavské skupiny ako Ethereal Pandemonium, Ravenarium či Orkrist, bez ktorých sa neobišiel ani jeden väčší koncert v tej dobe v Bratislave. Neskôr Algor, Korium, Hromovlad, Ancestral Volkhves, Concubia Nocte a desiatky ďalších. Keď sme založili Karpathiu pohyboval som sa hlavne v Pagan Black Metale, ktorý sa po čase akosi vytratil z celej scény. Neskôr prichádzali skupiny a ďalšie vlny. To bol bod kedy som to prestal sledovať a ide to mimo mňa dodnes. Na Aeon Winds mala vplyv hlavne vlna atmosférického black metalu, ktorú na Slovensku paradoxne vtedy nikto nehral.


V čom mali podľa teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešným kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Všetko. Tvorili niečo úplne nové, stavali základy toho z čoho čerpáme dodnes všetci. Tvorili zvuk, obraz celého žánru. A výhody dnešnej doby? Hudbu dnes robí už naozaj ktokoľvek či má talent alebo nie. Stačí pár programov a detská izba. Je tu enormný pretlak na úkor kvality.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Ancestral Volkhves, Algor či Depresy. To sú skupiny, ktoré ma nikdy neomrzia. Z tých nových rozhodne Cresset, Dominion of Suffering či Goatcraft. Ich debutové albumy sú veľmi kvalitné.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje?

Vôľa tvoriť spája. Nabublané egá rozdeľujú.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Úprimne neviem. Nesledujem konflikty, problémy...ide to mimo mňa.



 

Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Zvuk jednoznačne SPK Studio. Radosť spolupracovať. Čo sa týka artwork tak Sabbas či náš zosnulý kamarát Wolkogniv z Folkingrimm Art. Jeho umelecké nápady a kresby boli naozaj dokonalé.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Z hudby určite nový Dordeduh. Vynikajúci album. Mimo bm veci ako Jean Michel Jarre, Madis, Enya, Rocky Erickson, Pink Floyd či poľská Siekiera. Z filmu mám rád sci-fi a dobrý bčkový horror.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Menšie klubové akcie a je jedno kto a kde ich robí. Lepšia atmosféra, interakcia s publikom.


Vinyl alebo CD ?

Oboje. K obom mám veľmi silný vzťah. Pridal by som ešte MC. Začínal som ako všetci na kazetách. Cez tie nahrávané, poľské verzie, až po originály. Potom sa pridali CD, no v dobe na prelome tisícročia to bola podstatne drahšia vec ako dnes. Vinyl bol vtedy luxus. Black metal na ňom nevychádzal v takom množstve ako dnes a zohnať ho bolo ešte náročnejšie. Pamätám si ako sme ticho závideli nášmu basákovi prvé platne "Helloween - Walls of Jericho" a "Mercyful Fate - Don't Break the Oath", ktoré podedil po staršej sestre. Vinyl mal jednoducho svoje čaro a zachoval si ho dodnes. Napriek tomu má každý nosič pre mňa nostalgiu a hodnotu. Tak ako album Aeon Winds uvidím rád na LP tak aj na iných nosičoch.



 

Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Cresset, Depresy, Dominion of Suffering či Hexencave Productions.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Ďakujem za priestor. Želám všetko dobré do budúcnosti.

Svarthen

================================

Linky:

https://aeonwinds.bandcamp.com/

No comments:

Post a Comment