#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Tuesday, June 1, 2021

#87 Owlsilar Gate. Dungeon Synth. Odpovedá Silg Bor (klávesy).


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Pod pseudonymom Silg Bor som založil projekt Owlsilar Gate v roku 2020 a o ďalších plánoch a smerovaní odpoviem neskôr. Koncom toho istého roka vydal americký label Neverwood Records prvú zvukovú cestu s názvom “Gate, Far Away“ a začiatkom tohto roka túto nahrávku aj slovenský label Sky Burial Productions.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Momentálne používam klávesy z radu Casiotone.
 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Subjektívne i objektívne zároveň s tým, že pre mňa je nadradený subjektívny pohľad a to, ako na mňa pôsobí, nezávisle od zručností tvorcu.


Má mať umenie hranice resp. sú témy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ? Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?


V širokom pohľade myslím, že umenie by malo byť otvorené rôznym témam. V medziach hudby tú hranicu u mňa tvoria predovšetkým projekty s nacionalistickými a rasistickými tendenciami.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe?

Vo vlastnom vnútornom svete a rovnako na miestach, ktoré dokážu túto inšpiráciu podporiť. Pre Owlsilar Gate sú to predovšetkým zákutia lesov.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Momentálne mám rozpracované putovanie druhou – tentokrát mrazivou bránou. Súbežne pracujem na skladbe “King Thrushbeard“, ktorá bude súčasťou plánovanej dungeon synth kompilácie vydanej Neverwood Records. Pôjde o tematickú kompiláciu, kde každý zo zúčastnených projektov zhudobní jednu skladbu inšpirovanú rozprávkou Bratov Grimmovcov.



 

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Nad prepojením scény a krajiny sa dnes až tak nezamýšľam. Cítim sa byť súčasťou dungeon synth scény, pokiaľ už s nejakým ohraničením, tak európskej. Najväčší záujem som doposiaľ zaznamenal z USA, čo je ale skôr logické, keďže práve tam je dnes tento žáner najviac obľúbený.


V čom mali podľa teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešným kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby?

Každá doba má svoje silné stránky. V minulosti nebol až taký pretlak množstva hudby, no zrealizovať a sprístupniť nahrávku bolo omnoho ťažšie. Dnes je to presne naopak.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

V minulosti som bol ako poslucháč v najväčšej miere orientovaný na black metal. Dnes sa z času na čas skôr sporadicky vraciam k albumom ako “The Cainian Chronicle“, “For All Tid“, “Pure Holocaust“ a niektorým ďalším. Zo Slovenska mám veľmi rád obe demá projektu Olgerd, v posledných rokoch pútavé nahrávky vypustili projekty Lakanys a Nigrans Cinis.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje?

Toto je druh otázky, nad ktorou sa nijako špecificky nezamýšľam.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Nič. Niečo ako “domácu scénu“ nesledujem. Zameriavam sa na tvorbu a počúvanie hudby, nič navyše mimo toho.



 

Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Mojím obľúbeným albumom je “Capture of the  Hope“ od Queer Circle a rovnako prvé dva albumy od Dissolving Of Prodigy. Tieto dva albumy majú u mňa prím aj z pohľadu ich front-coverov. Z videoklipov majú u mňa silné miesto predovšetkým dva – Mortiisov “Reisene Til Grotter Og Odemarker“ a rovnako “Dunkelheit“. Videoklip v rámci Československa mi napadá žiaden.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Vyjadrím sa len k niektorým veciam z tvojej otázky. Mám veľmi rád stovky dungeon synth nahrávok, silne vrytý klenot v srdci je pre mňa “Op under Fjeldet toner en Lur“ od Neverlur. Z pomedzi filmov sa po čase rád vraciam ku “Údolí včel“ z roku 1967.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Myslím, že zaujímavou a originálnou akciou u nás bude najskôr festival Hradby Samoty, na ktorom som síce nikdy nebol, ale z pohľadu žánrového spektra a celkového obrazu mi to tak príde na základe informácií dostupných na internete.


Vinyl alebo CD ?

CD.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Nie je, vo všeobecnosti si radšej vypočujem hudbu projektov, ktoré ma oslovujú.


 

Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Ďakujem ti za poskytnutý priestor na prezentáciu Owlsilar Gate. Prajem všetko dobré v ďalšej aktivite. Rozlúčim sa spomínaným textom z prvej cesty “Gate, Far Away“.

Journey to the remote gate
A quiet forest full of peace and beauty
Roar of an owl penetrates the deep night
To the gate, far away
Through the woods, gorges and meadows
To the walls of a hidden castle
At dusk, at night
To its gate, to its silent grandeur
To the grand castle gate, far away


Silg Bor, 2021

=====================================

Linky:

owlsilargate.bandcamp.com
bandcamp.com/silgbor

No comments:

Post a Comment