#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Thursday, June 24, 2021

#92 Mušnula. Queer Synthpop z Prahy. Odpovedá Josef (spev).


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Som Josef a bol som (a možno ešte niekedy budem Mušnula). Okrem toho som fotograf. V týchto dňoch sa veľa venujem svojmu churavému psíkovi a veľa šoférujem. Vodičák mám len niečo cez pol roka, tak si to na staré kolená užívam.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Pôsobil som len vo svojom projekte Mušnula, kde som spieval a tancoval. Fotku som študoval na VŠ v Ústí nad Labem.



 

Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Moja výbava na vystúpenia bola dve sexy tanečnice, tak tri dva litre malinového pudingu a veľa flitrov. Pri fotení si vyberám podľa toho, čo fotím. Od digitálu až po stredoformát.


Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Rozhodne subjektívne. Práve preto si mnohí myslia, že robia umenie, ale pritom sú to sračky. Umenie má znepokojovať, musí nás donútiť na neho myslieť. Nebaví ma umenie, ktoré mieri na základné pudy. Hlavne na tie erotické a sexuálne. Napr. fotenie tzv. glamour by som zakázal zákonom.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Umenie má hranice a je úlohou umelcov, aby ich posúvali.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Nedávam umelcov bez pokory, tých, čo ma nudia a tých, čo robia pol storočia to isté (napr. Saudek)


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

V detstve, rodine a sexualite.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Skúška prvých šiat. Pesnička a klip vznikali spontánne, so zápalom, bez očakávaní.

 

 

Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

“Ak nie si, tak budeš,

ak nie si budeš.”


V tom je všetko. Je to hlboká filozófia.


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Neboli žiadne. A realita je taká, že sme vystupovali v Slovenskom národnom divadle. Sice len vo foyer, ale na to sa história pýtať nebude. Alebo sme boli posledné hudobné číslo legendárnej relácie v Českej televízii Tečka páteční noci.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Bolo ich viac. Ale hlboko mi utkvelo v pamäti to, keď režisér Michal Kunes Kováč pre istú speváčku Eki natočil videoklip k pesničke Telephone a bola to kópia našeho klipu Muž nula. Alebo že práve v klipe Muž nula hral môjho bodyguarda tatér Musa. Myslím, že to doteraz ľutuje.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

Pozvali nás na vystúpenie do jednom bare. Ako zázemie nám dali kanceláriu, kde mal majiteľ psa. Keď sme dovystupovali a vrátili sa tam, bolo tam hovno.

Alebo keď sme vystupovali v jednom pražskom klube… Vždy požadujeme sprchu, lebo som celý od pudingu. Tá tam bola, ale bola v nej zaschnutá blitka a voda netiekla. To sme ale zistili až po. Tak som sa otieral vlhkým toaletným papierom.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Až si dám život do poriadku, rád by som písal nejaké poviedky inšpirované mojím životom.

 
Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Necítim. Som slovensky hovoriaci Čech v Prahe. Češi si myslia, že som Slovák. Ale ja som Čech. Dlho som žil na SK, vyrastal som v Košiciach. A chíľu žil v Nitre. Ale nemal som to tam rád. Na Slovensko teraz chodím rád, ale tak týždeň mi vždy stačí.



 

Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

V ČR a SR ma toho moc nezaujalo. Rád počúvam prvý album od Lucie Bílé (Missariel) a vrcholom je Kakaová od Karla Gotta. Takto nekorektná pesnička by už teraz vzniknúť nemohla. A hlavne, v klipe je v plavkách!!!

A úprimne, neviem, čo je UG.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Nie som hudobník v pravom zmysle slova, takže sa k tomu neviem vyjadriť. Jedinú výhodu dnešnej doby vidím v tom, že nemusíte vedieť spievať, aby ste mohli pekne naspievať pesničku (viď. Ja)


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Ja neviem, čo je UG.



Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Spája nás ten pretlak, ktorý nás núti tvoriť. A rozdeľuje nás to, že si myslíme, že práve to, čo robíme my, je to správne.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Neserie ma, len ma nezaujíma. 

===============================================

Linky:

https://www.facebook.com/Musnula

https://www.youtube.com/channel/UCfcWDuE-Z_uWDaeU25GOt6g



No comments:

Post a Comment