#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Friday, August 19, 2022

#179 Kapela Smrti // Black Metal Punk // T., J. a K. // 09-08-2022.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

T: jsem zaměstnaný jako technik v hotelu, děláme čtvrtým rokem rekonstrukci, takže práce po kokot a brigádně dělám sekuriťáka. Je to super brigáda, vybírám si, co půjdu hlídat (letos to byl dvojkonzert Rammstein, Iron Maiden, Airbourne, Metallica, Red Fang, Steel Panther, Sting … budou ještě Kissáci – I Was Made For Lovin You kurva!) a když nějaký píčusi neotravují, je to OK a peníze za to taky nějaký jsou. NO LIMIT! Můj oblíbenej bordel Moulin Rouge, kam sem chodil otravovat už zbourali, haha, takže v těchto horkých dnech o víkendu sbalím cajky, ulovím si maso v albertu a jedu někam do lesa si to opýct nad ohněm, přespat venku a ráno si jdu zaplavat. Druhá varianta je, že o tom jen přemýšlím a jdu na pár piv na Skleněnou Louku, ehm.

J: pocházím z valašska a žiju v brně. Živím se datovou analýzou ve videohrách. Zajímá mě uplně všechno, nejvíc asi videohry, hiphop, politika a konec světa.

K: jsem taras, hraju na basu v Kapele Smrti a v posledních dnech mě nejvíc zajímají požáry.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

T: když sem měl pět, tata se díval na videu na Apocalypse Now, já sem vytáhl všechny hrnce z kredence a začal do nich vařekama mlátit a vzhledem k tomu, že nemohl vstát z postele, protože byl nemocnej se zádama, tak sem ani nedostal po hubě. Pak někdy ve čtrnácti jsme s kámošema v paneláku blbli na covery Mrtvé Budoucnosti. Pak až hraju s těmahle chujama.

J: měl jsem nějaký pradávný kapely který odehrály nula až jeden konzert, jmenovaly se Kontramatka, Vladimír Remek a Aljašský Ropovod. Kapela Smrti má za sebou tři konzerty a to už je podezřele mnoho. Hraju na bubny.

K: předchozí projekt se jmenoval SKARAZ, hrál jsem tam na synťáky … drum machine, sampler, nějakej modulárek tam byl, trochu něco na komplu…



 

Popíš svoju výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je pre teba zaujímavá?

T: kytara ESP-LTD EC1000 Vintage Black, střídám ji s Epiphone LP Gothic, prostě černý kopie Gibson Studio. Hlava kopie plexi Marshalla od Rožďála, občas používám ENGL Screamer 50. Bedna Marshall 1960a, na který se Miloš Dodo Doležal propálil devadesátkama. Efekty BOSS HM-3, DS-1, DD-3. Na zpěv klasika Shure SM58, kterej někdy krmím Rolandem VT-3. Na doma mám no name partcastera opálenýho z ohně s krkem do luku, na kterýho se mi stejně hraje nelíp a malé kombo Ibanez. Zajímavý je, že se furt něco z aparatury sere a nefunguje.

J: mám starý bubny pearl target, které jsem koupil od kamaráda co se uplnou náhodou jmenuje jonáš a to je na nich zdaleka nejzajímavější fakt.

K: momentálně mám 4-strunný precission nejnižší řady Harley benton, Ampeg PF-500, zelenej PI Muff od Electro Harmonics a Roland SP404. Zajímavý na tom není nic.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

J: napsal jsem nějaký texty o architektuře nákupních center, ale kapelu mám hlavně kvůli tomu hluku který ty nástroje dělaj, to je hlavní důvod proč se tímhle zabývám.

T: většinou z filmů nebo co se mi stane. Teď mám ale spíš krizi, nevím o čem psát, vše mi přijde stokrát omletý a vážně zvažuju, zda není na čase si najít jinou zábavu, třeba zvedání kil v posilovně a nechávat si rozmlacet držku někde mezi lanama.

K: ve sprše, někdy na záchodě, občas mě inspirace přepadne v práci, nebo v hromadný dopravě.


Ktorú skladbu, a ktorý text vlastnej kapely by si vyzdvihol ?

T: většinou jsou to takové slepence, připadnu si občas jako generátor náhodných slovních spojení. Text je pro mě napsat v pohodě, horší je ke každýmu udělat originální muziku, ale neřeším to a řežu do toho pokaždý jinak. Nahazuju ti poslední text, pro kterej mi byl inspirací Yukio Mishima a obecně stav v Japonsku po 1945, kdy císař řekl, že už není bohem, ale obyčejným člověkem:

Death In Order:

This sun bringing me down
This sun casting my steel
In a centuries of an empire
I shall prevail and serve. //

Imperial lust for war wheel
Black sun standart burning
In this night I count the dead
In this night I ave death in order. //

Immortal noblesness purity seek
I shall laugh from my grave eternally
dying forever in battle nor in sheets of bed
this death in order is my peak of existence. //

Redeem the Elysium fields / Once more redeem the deity.

Noble and courageous souls are ignored
Blood is defiled, everywhere, apathy
Pure blood dries up
The wing of idealism is clipped
If you talk of glory
The white ants laugh at you

In such days how can the Emperor lower himself to be merely human?


J: myslím, že nejsme tenhleten typ kapely tyjo.

K: Na bandcampu před nějakým časem byl vál co se jmenuje „Greto, pojď píchat“. Tomáš už to asi odstranil. To je fajn písnička.



 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

J: uplně nejdřív jsem chtěl kapelu, abych si skrz ní našel hodně kamarádů, z týhle ambice zůstala spousta kamarádů a žádná kapela. Pak jsme se chtěl naučit hrát hodně rychle na bubny, zatím to moc neumím, po čtyřech letech nepříliš intenzivního cvičení ale pociťuju určitej mírnej progres.

T: bez komentáře, přeju této kapele rychlou smrt, žádné koma ani mumii.

K. Nic.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ?

K: sežraná makrela, vyhozená do koše na zkušebně. Tlela tam tak tejden teďka v létě. Najít ložisko smradu byl docela zapeklitej úkol…

T: Fotosession a hraní s warpaintem na LSD bylo výživný. Možná až budem míň pít piva a víc hrát, vyskytne se něco dalšího.

J: myslím, že nejsme uplně tenhleten typ kapely tyjo.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ?

J: mám hodně kamarádů co maj různý kapely a chodím docela hodně na konzerty. Jo.

T: Ne.

K: Ne.


 

Je rebélia stále dôležitá? Proti čomu, alebo za čo sa dnes "bojuje" v skúšobniach a na koncertných pódiách ?

T: Ve zkušebnách a na podiích se hraje muzika. I když na metal-archives.com je psaný o nás, že lyrickým tématem je: darkness, politics. Boba Marleyho sponzorovala CIA. Též bych chtěl nějakou vatu od tajný služby. Kdybych chtěl „rebelovat“ opustím kapelu a přidám se k ALF, k ETA nebo k IRA. „They shot down wives and children in their own heroic way – and the black and tans like lightning ran from the rifles of the I.R.A.“
Myslím, že nejsme uplně tenhleten typ kapely tyjo.

J. rebélie je naprosto klíčovej element, nicméně je třeba si uvědomit, že punková kapela jako taková už nějakej pátek není ten nejdůležitější vehikl pro masovou distribuci radikálních myšlenek, zaprvé protože je ti piču rozumět a zadruhé si kapela a publikum na punkovým konzertě obvykle myslí v 99 procentech otázek víceméně to samé, lidi nechoděj na konzerty primárně kvůli nějakýmu intelektuálnímu obohacení. Radikální a angažovanej máš bejt furt, nechávat si to na konzerty je málo.

K: asi pořád ty samé věci co před 50ti lety plus to, že se nám sype klima na hlavy. Já nejsem aktivista, takže do toho nechci moc kecat. Na pˇodia to uplně nevidím a hudbu o aktivismu taky neposlouchám, naposled RATM někdy v pubertě.


Ceníš si viac v rámci scény originalitu alebo skôr dôležité osvedčené žánrové postupy ?

T: mám rád starý vykopávky, nový věci musej bejt dost originální, aby přestály zub času a málokterejm se to povede, ale tak revival hrát necheš, že jo, tak se snaž bejt originální a ne dvacátápátá kopia Bathory.

J: zajímá mě především co nejdivnější muzika, ale námrd faktor je taky důležitej.

K: Originalitu.



 

Ako vnímaš nostalgiu za retro žánrami (image, hudba, zvuk) - sú to vykrádačky alebo pocta starým kapelám, ktorú treba tolerovať?

J: punk jse starej cca padesát let, crust a metal asi čtyřicet, v dobách kdy tyhle hudby začínaly byl stejně starej žánr třeba jazz, tím pádem beru celou punkovou scénu jako takový retro. Neříkám, že se k tomu nedá přistoupit inovativně, ale ten cutting edge je dneska v uplně jinejch žánrech.

T: Roleplaying games jsou v pohodě. Čekám na reinkarnovaného GG Allina a nenažraný plebs konečně dostane svůj chléb.

K: Drogy, hej.


Poznáš interpretov vo svojej scéne, ktorí prerazili? Ako to prijala scéna?

K: Scéna nás ještě moc nepřijala imho.

J: jestli prorazili znamená komerční uspěch, tak asi neznám nikoho kdo se autorskou hudbou přímo živí.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať alebo počúvať interpreta ?

T: Poslechnu si kapely jako Clandestine Blaze, Peste Noire, Baise Ma Hache a Absurd. Na zkušebně za to dostávám hašte. Black Metal Is War, ale taky hodně často k smíchu, zmalovaný ksichty po padesátce a hajlovačky v jakýmkoliv věku, LOL. Hitler by to všechno zplynoval jako dekadentní delikventy. Samozřejmě rozumím tomu, proč je např. hajlování nesnesitelný pro lidi a tak se snažím nehajlovat ani ze srandy, stejně jsou to debilní fóry. Ale „užil“ sem si svý a lidi okolo mě se mnou taky. Jinak je ale pravda, že nějaký hranice moc nemám, snad jen ty všemožný pathological gory o syfilitidě vagín, to fakt nemusím.

J: mrdám nazi shit a rappery co maj ambice, ale nemaj co říct, mi vole v každým tracku vykládáš, jak strašně moc potřebuješ hodně peněz, ale je naprosto zjevný, že kdybys nějaký dostal, tak si za ně koupíš drogy nebo auto nebo něco podobně fascinujícího, kemo nechápu, proč si kvůli takhle nízkejm cílům nenajdeš radši nějakou hoknu jako všichni ostatní nudaři.


Ktoré žánre treba skombinovať, aby vniklo niečo nové a zaujímavé ?

J: teď zrovna dost poslouchám speedcore a gaber a vážně uvažuju o tom, že ty bubny nechám nějakýmu schopnějšímu stroji.


Čo ťa na domácej scéne teší a naopak čo ťa serie ?

J: jsem spoko. Přijde mi divný kolik lidí baví dělat furt dokola konzerty a je paráda, že jsou muzikanti pro který je zrovna tahle hudba tolik důležitá.

K: Nevím, hodně poslouchám zahraniční věci, scéně nevěnuju moc pozornost.



 

Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

K: Bert and Friendspiš mi básně .)

T: kapela Inferno. Obal taky Inferno, David Glomba tuším. Poslední video co sem viděl bylo od projektu Krmelec. Moc domácí scénu nesleduju, podle jména znám hromadu kapel, ale naposlouchaný je nemám. Líbí se mi např. 10“ BahratalLágry všem z roku 2019, ale to asi každý zná. Poslední dobrej brněnskej black byla kapela Crux.

J: líběj se mi Kurvy Češi, Yperitiff, Chorobopop, Orban, Sheeva Yoga, Severní nástupiště, Stříbrný Rafael, Fobia Kid, Opak dissu, Toyota Vangelis, desky nesbírám, takže obalů moc neznám. Videoklipy moc nesjíždím.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš.


T: mám rád starší francouzský filmy. Doporučím ti Les Égouts du paradis (1979), Sans toit ni loi (1985), La Vouivre (1989), Les raisins de la mort (1978) a filmy s Jean Gabin. Seriály jebat, počítače a kérky taky. Doporučím chodit do lesa místo toho. Pivo pet doporučuji petkové „U fleků“ nebo různé speciály, které můžeš zakoupit v brněnské pivotéce na České ulici, kde sídlí vydavatelství Mladé Fronty. Maj tam velký výběr, nebudeš odcházet nespokojený. Pivo točené v hospodě „V Sudu“, brněnská Skleněná Louka. Když budeš nad ním ohrnovat nos a já tam zrovna budu, dostaneš přes hubu, což doporučuju, aspoň se skamarádíme. Jinak nejlepší pivo v Brně je podle mě v hospodě Na Božence, ale nebyl jsem tam několik let. Já jsem spíš kvantitativní pivař. Bydlím ve čtvrťi Lesná, chodím naproti mýmu baráku, kde mám hospůdku „U Koudelků“. Doporučuji navštívit.

J: m1dykakuseiki is back, v.jerofejev – moskva petušky, zpáteční, wrong cops, hospoda, cruelty squad, jehel se bojím, lahvovej radek deset.

K: Prosanctus InferiNoctambulous Jaws Within Sempiternal Night, Monolithic Undertow - Harry Sword, Hereditary, život, Exanima, v Brně na Rybářské ulici v prostorách co mělo dlouho FAVU ateliéry tetuje Sergiy Startsev (at/ygnoranttattoo), pivovar Schrott asi všechno od nich nejradši ty jejich kyseláče.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia ?

T: finskej STEELFEST, ukrajinskej HERETIC FEST, norskej BEYOND THE GATES a česká PORTA, hehe. Nejlepší eskalace opilství pak bude nepochybně WACKEN, ale znám to spíš z videí a fotek na netu. Moc na žádný akce nechodím.

J: setkání svobodných duší, fotbal proti rasismu.

K: V Meziříčku u valmezu každoročně pořádá párty Mayapur. Jinak teda velký dík za HRADBY SAMOTY!

T: HRADBY SAMOTY, jo!


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

J: Vratislav Parikráma.

T: Adolf Vitáček.

K: Dagmar Andrtová Voňková.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

T: LVDUS.

J: myslím, že nejsme uplně tenhleten typ kapely tyjo.

K: FINIS CORONAT OPUS.

====================================================

Linky:

https://kapelasmrti.bandcamp.com/

https://www.instagram.com/coldbloodcircle/

No comments:

Post a Comment