#122 Flork Reviews: Samsara - Charon's Lullaby (2024)

  Samsara - Charon's Lullaby By Flork Emerging from the remnants of the Black Death Metal band MORS OMNIA SOLVIT in 2009 (which is a la...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, October 2, 2023

#218 The Chronic Sleepers / Grunge / 17-09-2023


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

MF: Matej Ferianc, pracujem v rodinnej firme a momentálne riešim príchod prvého dieťaťa

MH: Volám sa Matúš Husák a v posledných dňoch ma zaujíma to čo stále...čo to ale je si neviem spomenúť.


V ktorých kapelách si pôsobil a na čo si hral ?

MF: Iba na bicie, iba v undergroundových kapelách: Krtinec, Disconcrete, [sic], Galadriel, Limp bizkit revival, Mind the gap a Piepinch

MH: Ja som hrával tak kadejako, nemalo to nejakú prísnu štruktúru, že by sme sa označovali ako kapela, len sme si chceli zahrať a dobre využiť čas. Momentálne ale hrám vo Wargame, Good Reason, Žatva a The Chronic Sleepers.


Na čom a cez čo hráš/spievaš a ako si spokojný so svojou výbavou?

MF: Tama Starclassic a som spoko, ladí mi ich šikovný Majko Zedek, dobrá robota!

MH: V Sleepers hram na base, inde potom striedavo na gitare/base. Už som v takom štádiu, že hrám čo mi kto požičia, aby som nemusel so sebou ťahať svoje bedne. Doma mám Gallien Krueger 4x10 a hlavu GK 2001RB, s tým rád masírujem základy domu, basu mam Rickenbacker 4001, a spokojný som až až. Dúfam teda, že výbavou sa myslí aparatúra, inak teda vôbec nie som spokojný :D



 

Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - ako vznikala, kto na nej spolupracoval ?

MF: Ja som v zásade iba okopčil predošlého bubeníka, trochu som si upravil groovy a brejky, takže kredit patrí jemu.

MH: Posledná nahrávka vznikala podstatne dlhšie ako by sa na prvý pohľad zdalo, a to preto, lebo skladby na nej už niečo pamätajú. Je to v podstate kompilát skladieb, ktoré vznikali počas podstatného časového úseku fungovania tejto kapely, niektoré už možno majú aj 10 rokov. Nahrávali sme v Rusovciach v štúdiu 71 v roku 2019, potom vokály a dodatočné úpravy sa robili v štúdiu AMA21 v Bratislave. Celú prácu čo sa týka nahrávania a etc. vykonal Roman Turtev.


Čo ťa najviac ovplyvňuje pri tvorbe ?

MF: Ja moc netvorím, väčšinou hrám čo vymyslia iní, ale aspoň sa to snažím zahrať poctivo a rovno!

MH: Ani neviem, proste chytím nástroj a hrám a niečo už vylezie.


Ktorú skladbu, a ktorý text vlastnej kapely by si vyzdvihol ?

MH: Nerád vyzdvihujem, nech si každý urobí vlastný názor.


 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

MF: Ja som sa v zásade vždy viezol s niekým kto bol ambicióznejší, taký supporting sidekick

MH: Žiadne a to dodnes pretrváva, hrám lebo ma to baví a baví ma to robiť kolektívne, čo je vždy zábava bez ohľadu na to, kde to je.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ?

MH: Podľa toho čo je pre Vás zaujímavé...


Čo chystáš v blízkej budúcnosti?

MF: Udržať ako tak živé tie kapely v ktorých som, nech si mám furt kde a s kým zahrať.

MH: Žiť a prežiť jak sa len dá a snáď to bude zábava.



 

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ?

MF: Ále tak možno v Bratislave v undergrounde v úplne úzkych kruhoch pred pár rokmi snáď aspoň niekto o mne vedel, ale „súčasťou scény“ by som to určite nenazval, tak ďaleko som sa nikdy nedostal.

MH: Vôbec, scény sú iba pomyselné a v skutočnosti neexistujú, existujú iba ľudia čo hrajú muziku a ľudia, ktorí hrávali muziku.


Akú emóciu alebo reakciu chceš svojou tvorbou vyvolať ?

MF: Ja chcem hlavne urobiť dobrú live showku v rámci svojich možností, nech sa na to aspoň dobre pozerá, to čo lackujem na skille sa snažím vyvažovať rozhadzovaním rúk a tak :)

MH: Aby sa ľudia zabávali.


Snažíš sa v rámci tvorby k niečomu priblížiť alebo naopak sa od niečoho odlíšiť ?

MH: Nie, hrám čo ma napadne a čo si myslím, že je dobré na to, aby to uzrelo svetlo sveta, v prvom rade sa to musí páčiť mne, na ostatnom nezáleží.


Máš nostalgiu za nejakým retro žánrom alebo dekádou ?

MF: U mňa to bude asi MTV2 keď som mal tých 14-17 rokov, ale to má asi každý v tom veku.

MH: Mám, ale neviem si spomenúť.


Ktoré dnešné trendy v rámci subkultúr môžeš, a ktoré ti naopak lezú na nervy ?

MF: Grampa talkin :D podla mňa teraz fičia dobré trendy bo sa vracajú tie 2000s, presne na tom som vyrastal, takže za mňa super!

MH: Vôbec nie som zbehlý v trendoch, som na to moc starý a vzhľadom na môj vek sa snažím o to, nech mi čím menej vecí lezie na nervy.



 

Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta ?

MF: Asi to bude nazi a náckovia, ale zasa na druhej strane Michaela Jacksona si idem furt a „I believe I can fly“ od R Kellyho je proste nepriestrelné, mrzí ma to :(

MH: Keď hlása nenávisť a navádza na to druhých. Nazi punks fuck off


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

MF: Šak Turcer je asi najvác, Valér z Čadu robí poctivý artwork a vo videoklipoch už nemám prehľad, teraz z hlavy by som povedal že Tina Tarner od Fyasca aj keď to bolo už pekne dávno, ale ten sa im vydaril veľmi, to je taký ten klip čo som videl a mal som na nich nervy a ohejtoval to lebo deep
down som im to závidel, dobrá robota!

MH: Two monkey hookers and racist dwarf je celkom zaujímavá kapela a Fyasco má dobré klipy.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš.

MF: Na albumy už nikto nemá čas, poviem skladbu „Red Dirt Blue Eyes“ od Dustina Lyncha, knihy bohužial nečítam, film jednoznačne Predátor a Rocky I, hry moc nehrám, tatérku mám za manželku takže harlequin_artattoo a pivo nepijem... Nuda ja viem :)

MH: Album Narcissist od kapely Kratom zo Srbska, čokoľvek od Ch. Bukowského, nehrám hry, nefetujem sa a nepijem.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia ?

MF: Nechodím ja veru ani na koncerty ani na akcie :(

MH: Jednoznačne a jedine FFUD Fest Sereď, snáď bude budúci rok :/


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?


MF: Asi nie, vravím jak je. Ale som vďačný že som sa tu mohol rozpísať.

MH: Keď budem vedieť ozvem sa.


Motto/obľúbený citát prípadne odkaz na záver.

MF: „Is there anything more fundamental than pain? LOVE. Really. If you’re in pain, LOVE AND TRUTH, that’s what you’ve got. And, you know, if they’re more powerful than pain, maybe they’re the most real things.” Jordan Peterson

MH: Ži a nechaj žiť.

===============================================================

Linky:

https://thechronicsleepers.bandcamp.com/album/ignore-yourself

https://www.facebook.com/TheChronicSleepers

No comments:

Post a Comment