#122 Flork Reviews: Samsara - Charon's Lullaby (2024)

  Samsara - Charon's Lullaby By Flork Emerging from the remnants of the Black Death Metal band MORS OMNIA SOLVIT in 2009 (which is a la...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, October 30, 2023

#222 Hrob / OSDM / Michal / 23-10-2023.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Nazdar, volám sa Michal a v poslednej dobe sa hlavne venujem projektu HROB kde hrám na gitaru/vokály.


V ktorých kapelách si pôsobil a na čo si hral ?
    
Okrem Hrobu ešte pôsobím v kapele Krudus kde hrám na base a škriekam. Mali sme ešte s chalanmi aj nejaké iné projekty len nikdy sme ich poriadne nerozbehli.


Na čom a cez čo hráš/spievaš a ako si spokojný so svojou výbavou?

Momentálne hrám hlavne na gitare Jackson King V, čo je môj vysnívaný nástroj odkedy som začal hrávať na gitare. Čo sa týka aparátu tak hrám cez zosilňovač Peavey 6505+ dokŕmovaný ProCo RAT distortion pedálom, ktorý dodáva zvuku gitary tú pravú hnilobu.
    

Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - ako vznikala, kto na nej spolupracoval ?

Songy vznikali od jesene 2021 do cca leta 2022. Potom bolo dlhé obdobie kedy sme s Kikom skúšali rôznych členov až sme nakoniec zostali pri zostave aká je v kapele teraz. Demo sa taktiež odsunulo kvôli mojim zdravotným problémom.  Nahrali sme si ho komplet sami DIY vrátane mixu a masteringu.


Čo ťa najviac ovplyvňuje pri tvorbe ?

Zaleží či je to tvorba textu alebo hudby. Pri texte sú inšpiráciou buď rôzne sračky zo života pripadne nejaký hororový príbeh. Pri tvorbe hudby inšpirácia prichádza skôr náhodne.

 


Ktorú skladbu, a ktorý text vlastnej kapely by si vyzdvihol ?

Dosť osobný význam má pre mňa skladba s pracovným názvom "Brána Chladu" ktorú sme zatiaľ nevydali a bude pravdepodobne na plánovanom albume.
    

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch keď si začínal a aká je realita ?

Keď som začínal hrávať v kapelách tak som chcel (ako každý) preraziť do sveta hrať na veľkých festivaloch atď. Teraz som si uvedomil, že je lepšie keď človek robí hudbu pre seba a pre svoju vnútornú satisfakciu.      


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ?


Zatiaľ fungujeme pomerne krátko, máme za sebou iba 2 koncerty, takže žiaľ nemáme žiadne zaujímavé príhody.


Čo chystáš v blízkej budúcnosti?

Momentálne uvažujeme nad nahrávaním split albumu tak hľadáme vhodné kapely s ktorými by sa dalo spraviť. Taktiež neskôr plánujeme odohrať zopár ďalších koncertov a v priebehu budúceho roka nahrať album.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ?

Záleží čo myslíš pod pojmom scéna. Pre mňa je scéna ak v jednom meste alebo oblasti je viacero kapiel rovnakého štýlu (Bay area thrash metal scéna alebo Štokholmská death metalová scéna) a v Bratislave moc death metalových kapiel nieje ak nepočítam rôzne thrash/death alebo crust/death metal kapely…


 

Akú emóciu alebo reakciu chceš svojou tvorbou vyvolať ?

Reálne som sa nad tým ani nezamýšľal, hudbu vždy tvorím hlavne pre seba a neriešim akú reakciu ňou vyvolám.
 

Snažíš sa v rámci tvorby k niečomu priblížiť alebo naopak sa od niečoho odlíšiť ?

Pri mixovaní dema som sa zvukovo snažil priblížiť k starému zhnitému death metalu z ranných 90. rokov. Reverb na vokáloch a bicích, nahrávanie naživo bez metronómu atď. Odlíšiť sa v podstate týmto snažím od novodobej "čistej" produkcie.


Máš nostalgiu za nejakým retro žánrom alebo dekádou ?

Som veľký fanúšik oldschooloveho špinavého zvuku takže milujem sound metalových nahrávok z 80s a 90s. Nostalgiou by som to nenazýval, keďže mám iba 25 rokov.  


Ktoré dnešné trendy v rámci subkultúr môžeš, a ktoré ti naopak lezú na nervy ?

Ako som naznačil v odpovedi o kúsok vyššie, vadí mi trend v modernej metalovej hudbe kde je všetko umelé a preprodukované.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta ?

Nedokážem akceptovať extrémizmus v hudbe.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

V poslednej dobe sa mi z domácej scény páčia veci ako Ceremony of Silence, Goatcraft a zaujímavý zvuk majú aj východniari Teufelsmauer. Z českej zase Sněť, Faüst, Mordloch a Můra. Artworky robí najlepšie na scéne momentálne Serus z kapely Otras, (ktorý aj nám robil artwork a aj logo). Čo sa týka videoklipu tak si na žiadny neviem spomenúť, sorry.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš.

Album odporúčam diSEMBOWELMENT - Transcendence Into The Peripheral, jednoznačne najlepší a aj najviac heavy Death/Doom album, ktorý kedy existoval. Film: Blade Runner 2049. Tetovacie štúdio nepoznám keďže nie som pokreslený a ohľadom piva hocijaké okrem šťaniek typu Corgoň, Kelt atď.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia ?

Z domácich Gothoom, Flesh Party a taktiež kopec malých klubových akcii po slovensku. Z Českých je to zase Brutal Assault a Obscene Extreme Festival.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Skoro každá kapela na ktorú som si spomenul tu už mala rozhovor. Jedine čo ma napadá je kapela Mordloch.


Motto/obľúbený citát prípadne odkaz na záver.

Díky za rozhovor a veľká vďaka všetkým za podporu!

===============================================================

Linky:

https://hrob.bandcamp.com/album/hrob-demo

https://www.facebook.com/hrob.death

No comments:

Post a Comment