#122 Flork Reviews: Samsara - Charon's Lullaby (2024)

  Samsara - Charon's Lullaby By Flork Emerging from the remnants of the Black Death Metal band MORS OMNIA SOLVIT in 2009 (which is a la...

Najčítanejšie za 7 dní

Wednesday, November 8, 2023

RK#33 Čítanie po rannej káve s Rúhadlom / Atmo Black Metal / Sep-2023


 

1. Ako vznikol projekt Rúhadlo a aké má ambície?

Kedysi som vymýšľal hudbu a hral v kapele, no potom som s tým prestal a iba si doma hrával na gitare pre radosť. Potom začali na Slovensku rásť na popularite neonacisti a s nimi spriaznení kresťanskí radikáli a vo mne to po dlhom čase vyvolalo opäť impulz začať na to reagovať aspoň umelecky (než bude treba začať reagovať aj inak). No a s radosťou som zistil, že za ten čas, čo som bol mimo tvorenia hudby, to technologicky pokročilo tak, že si stačí objednať jeden kus techniky a stiahnuť pár appiek a viem prakticky okamžite začať opäť tvoriť a nahrávať hudbu aj bez asistencie ďalších hudobníkov. Vymyslel som názov, ktorý vystihuje celú tú moju hudobno-mobilizačnú emóciu a bolo.


2. Na kompiláciu Jablká & Doom Vol.4 si prispel skladbou Dedina jedu (remix by KRN) - povedz mie niečo o tom ako skladba vznikla a čo bola tvoja inšpirácia?

Ako veľa metalových “hudobníkov”, aj ja som pri skladaní hudby vždy premýšľal hlavne v rovine riffov a v rovine toho, ako niečo chytíš na hmatníku a aké prirodzené následnosti máš k dispozícií pri nejakom ladení a s nejakou anatómiou ruky a prstov. Popri tom som samozrejme počúval aj úplne iné žánre a fascinovalo ma, aké sú v tomto otvorenejšie a slobodnejšie, vrátane tých, ktoré patria do metalu, ale ku skladaniu hudby pristupujú skôr cez nejaké plochy a zvuky, napríklad drone doom či dark ambient. “Dedina jedu” je pre mňa pokus vymaniť sa zo starého zmýšľania a otvoriť sa novému, čo je zároveň trochu aj odkaz toho songu, jedovatá konzervatívna malosť slovenskej dediny a malomesta a to, ako mladí ľudia s mozgom a srdcom z tohto sveta utekajú preč. S finálnym výsledkom mi dosť pomohol KRN, ktorý má na rozdiel odo mňa skúsenosti s mixovaním a masteringom, nehovoriac o skúsenostiach s experimentálnou a tradíciami nezaťaženou hudbou.


 

3. Ako si spokojný s výsledkom a čo bude nasledovať?

Som spokojný a nasledovať budú ďalšie veci a keď ich bude dosť, tak aj album alebo aspoň EP.


4. Skladbu Dedina jedu by som charakterizoval ako blackened atmo drone - budeš sa držať tejto žánrovej škatuľky alebo máš v pláne experimentovať?

Black metal a tá zvuková plošnosť, ktorú si nazval "atmo", budú určite prítomné aj v ďalších nahrávkach. Mám pocit, źe sa týmto smerom dá vydať a nájsť v ňom zaujímavé veci. Či to bude celé namaľované na plátne drone alebo ambientu alebo dreampop shoegazeu, ti zaručiť neviem.


5. Sú na Slovensku alebo v Čechách zoskupenia s ktorými sa vieš hudobne stotožniť?

Asi som príliš vypadol zo scény, aby som sa k tomu vedel dostatočne vyjadriť, no veľmi obdivujem počin "Svet/lo slepých" od Therapist práve pre tú neslovenskú neriffovosť a trpezlivú prácu so zvukovými plochami. Takže asi on.


6. Keby si sa mohol narodiť v minulosti, v ktorej dobe a kým by si chcel byť?

Nechcel by som sa narodiť v inej dobe a na inom mieste, stačilo by mi narodiť sa presne takto, akurát oveľa rýchlejšie nadobudnúť ten rozum, ktorý mám teraz.

 
7. Čo ťa naposledy nasralo?

Blaha ďakujúci Rusom.


8. Posledný videoklip, album alebo song, ktorý si si točil nonstop dokola?

Videoklipy ma už veľmi neberú, ale song "Absenz Elysium" od Imperium Dekadenz považujem za najlepší blackmetalový track posledných minimálne 10 rokov a počúvať ho z pásky miesto Spotify, už dávno je vydratá.


 




9. Filmová tvorba - naj horror, komédia a niečo pri čom si poplačem?

Nedávno som si znovu pozrel môj obľúbený film "Tinker Tailor Soldier Spy", aj keď čo do emócií sa nič nevyrovná filmu Interstellar.


10. Krátke (alebo aj dlhé) komentáre k nasl. hudobnej produkcii (linky dole):



Toto poznám, super vec. Hudobne je to skvelé, čo sa klipu týka, to “kričanie” mi príde ako už dosť ošúchaný koncept.



Aj keď som sa tohto žánru svojho času dosť opočúval, som fanúšikom toho, keď v nejakej muzike nespoznám slovenský pôvod.



Svieže. Na progresívne prvky v blackmetale bývam citlivejší, tu to vypálilo dobre, cením prepojenie s vizuálom od Bélu Tarra.



O kúsok eklektickejšie než väčšinou znesiem, tento song by som si asi radšej vypočul roztiahnutý na dĺžku albumu, čo je ale tiež kompliment.



Zobral som rodinu na Garáže na Vojtíka, nakoniec sa tam nejako menilo poradie line-upu a najprv hrali Shallov. Bál som sa, či to bude baviť moje decká, ale dosť si to užívali a ja s nimi.



Tejto hudbe veľmi nerozumiem, ale prepojenie s klipom sa mi páčilo.



Dobrá produkcia.



Nie je to zlé, ale neubránil som sa myšlienke: “Keď dačo skladáš od klávesov, prečo neposadiť tóninu tak, aby v tom mala speváčka viac komfortu?”



Toto ma svojho času bavilo a hudobne baví aj dnes, ale najzaujímavejšie mi na tom príde, ako sme kedysi úplne inak brali, že si Petr Štěpán išiel všetky tie konšpiračno-mysteriózne hlúposti a všetkému tomu verí.



Poznám song zo starých čias. Ja som bol skôr tím Cradle Of Filth, ale s odstupom času mi toto príde zaujímavejšie.



Uznávam kredit, ale mňa Bathory nikdy nebrali. K blackmetalu ma priviedla druhá generácia a tento archvív mi tým pádom už zostal zavretý.



S Ulverom som to mal opačne: svojho času som mal najradšej toto novšie elektronické obdobie, no teraz mi väčšina tejto tvorby príde len ako také “elektro pre metalistov”. A teda radšej si pustím “Nattens Madrigal”.



Absolútna legenda.



Asi by som si radšej pustil kapely, ktoré očividne miluje táto kapela.



Carcass milujem, ale v tejto novšej tvorbe už iba recyklujú svoje najlepšie veci. Za mňa radšej “Heartwork” a “Necroticism” a kľudne ešte aj “Swansong”.


11. Vyraďovačka - koho/čo si vyberáš ako spoločnosť/médium na pustý ostrov a prečo ?


Beatles alebo Rolling Stones?         - Beatles
Metallica alebo Iron Maiden?        - Iron Maiden
Burzum alebo Mayhem?            - Burzum mínus tá Vargova tupota
Ibanez alebo Jackson?            - Ibanez
Tolkien alebo Sapkowski?        - Tolkien
Perun alebo Thor?            - srať na fiktívne idoly
Forman alebo Kubrick?            - Forman
Generation X alebo Millenials?        - To z toho, čo som ja


12. Umelecké vyjadrenie ako únik z reality alebo naopak aktívna súčasť a odraz diania v spoločnosti?

Snaha o to druhé a ak sa to minie účinku, tak aspoň to prvé. Presne toto je Rúhadlo.


13. Majú sa hudobné žánre a subkultúry miešať alebo je lepšia "žánrová čistota"?

Sloboda vždy.


14. V akom momente je už lepšie hudobné remeslo zavesiť na klinec a prenechať miesto mladším?

Sloboda vždy.



No comments:

Post a Comment