#119 Tom/EZR Contemplates: Righeira – Vamos a la playa (SP, 1983)

  Righeira – Vamos a la playa (Single, 1983) by Tom/EZR “Vamos a la playa La bomba estalló Las radiaciones tostan Y matizan de azul” Pred It...

Najčítanejšie za 7 dní

Sunday, February 13, 2022

#138 HAVOCKNOIZE. Doomcore z Bratislavy. Odpovedá Dano.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

- Volám sa Daniel, som z Bratislavy a vo voľnom čase sa okrem iného venujem produkcii a DJ-ingu elektronickej hudby, konkrétne štýlom techno, doomcore, darkcore, industrial, terror a speedcore pod mojím alter egom HAVOCKNOIZE, tento rok už 10 rokov. Najviac ma zaujíma kedy sa oteplí už.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

- Ako producent vydávam skladby a EP-čka len v zahraničných labeloch ako Traumatic, Dark. Descent., Sounds Diabolic, Haunted a podobne. Najviac spoločných projektov som vydal so španielským producentom Xkri/Nyctophilia, naposledy v jeho labeli GIF records v decembri 2021. Čo sa týka hrania tak som hral napríklad na Hradby Samoty, Slovtek, Urbsounds label night a Construction.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?


- Na produkciu používam momentálne monitory M-Audio BX8, midi piano M-Audio, slúchadlá Beyerdynamic DT 990 PRO 250 a na hranie laptop a konzolu Pioneer FLX6. Výbava je pre mňa zaujímava tým že s ňou zahrám veľa muziky za málo peňazí.
 


 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

- Umenie je podľa mňa subjektívne. Ten moment je, si myslím, asi to keď niekto vie vytvoriť niečo originálne čo vedia ľudia oceniť.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

- Nie som odborník na umenie a keď mám byť úprimný, vôbec som túto tému neskúmal ale myslím si že umenie nemá hranice, rovnako ako humor alebo štátny dlh.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?


- Asi to, keď niekto prestane robiť napríklad hudbu z nadšenia ale radšej sa zapredá, nie je už sám sebou a začne robiť nudné komerčné trendy veci kvôly peniazom, pozretiam a nieviem čomu všetkému.


 

Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

- Väčšinou z počúvania mixov, trackov ale často aj z filmov prípadne sa idem vyvetrať na bike do lesa.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

- Ťažko povedať, vždy sa mi páčia moje najnovšie skladby keďže vždy tam použijem niečo iné ale napadá ma môj track posledný track Hopelessness lebo mi príde energicky a industriálny.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

- Tajomstvo žárofky od Tatrofka 200025000 "Miznú mi zuby v žiare žiaroviek"




Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

- Moje ambície boli robiť tvrdé nepríjemné tracky ktoré by svojim spôsobom mali v sebe nejakú myšlienku alebo príbeh čo mám aktuálne v hlave a zároveň by ich hrávali DJi vo svojích setoch aj na väčších eventoch a potom sám si zahrať sem tam na nejakej párty a púšťať vlastné nepríjemné tracky. Realita je táka že sa všetko stalo realitou čo ma neskutočne teší a motivuje.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

- To bolo keď som čerstvo vydal svoje EP v belgickom Traumatic ktoré sa skladá so 6 trackov a krátko na to som videl video záznam zo setu Manu le Malin ako hrá 5 z nich na veľkej párty niekde vo francúzku. Extrémne som bol nadšený že sa mu páčia moje tracky a hrá ich.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

- Nenapadá ma žiadna špeciálna príhoda. Netušim ako som vysoko ale asi dosť haha


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

- Stále robiť nové tracky a posúvať sa v kvalite.



 

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

- Absolútne sa necítim byť súčasťou domácej scený.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

- V 90's som sa len učil chodiť navyše nesledujem domácu scénu takže neviem. Pre mňa bola špecificka dekáda od cca 2008-2018 kedy som objavoval nové žánre ktoré ma podnietili robiť vlastnú tvorbu.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

- V 90's bolo asi jednoduchšie priniesť niečo nové na scénu a trh nebol tak presýtený. Dnes je zas veľká vyhoda že celý svet je prepojený internetom a človek sa ľahšie ku všetkemu dostane. Ja som vďaka tomu objavil zahraničnú scénu a spoznal kopec nových ľudí čo by bolo pred 25 rokmi omnoho náročnejšie.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

- Kedysi som počúval hlavne hardtechno a teraz je to mix všetkého od techna cez industrial hardcore až po speedcore.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

- Spoločný menovateľ je asi tvorivosť a rozdelujú ich asi rozdielné názory.


Čo ťa na domácej scéne serie?

- Že kultúra ako taká je v zlom stave, kluby sa stále zatvárajú alebo im to hrozí a ešte ma sere, že tu je malá scéna producentov underground hardcore scény.


20     Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

- Najviac ma zaujala kapela Tatrofka 200025000 a video klip Cinkota je nevinný


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

- Album asi MoleculezLucifer's Infernal Empire At Midnight lebo je to z doby z ktorej sa mi hudba páči najviac, kniha The Subtle Art of Not Giving a F*ck lebo je užitočná do života, film Pulp Fiction lebo je to klasika plná hlášok, PC hra DCS World lebo je to dobre spracovaný simulátor, tetovanie nemám, a pivo Urpiner 10 lebo pomer cena/výkon haha



 

Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

- Zahraničná akcia Traumatic Label Night lebo sa tam hraju temné a tvrdé žánre ktoré tu chýbajú.


Vinyl, kazeta, CD, digital ?

- Digital


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

- Maraki a Alica Volf


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

- Neprestaňte tvoriť.

================================================

Linky:

https://soundcloud.com/havocknoize
https://www.youtube.com/watch?v=Qfx8for5xC0
https://youtu.be/I2i05Ua5Wa8
https://www.facebook.com/havocknoize/

No comments:

Post a Comment