#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, August 30, 2021

#104 Rato Triste. Sludge metal. Odpovedá Attila (spev).


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Čauko, ja som Attila, spievam v kapelách, práve žijem v Chorvátsku do konca augusta, tak asi to ma zaujíma najviac teraz. Potom ked som naspäť, prídú kapely!


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral. 

Spieval som alebo spievam v týchto kapelách: Rato Triste, Mass Reaction, Controlled Existence, Needful Things, Alea Iacta Est, The Molnárz...


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Shure sm58, najlepší mikrofón na svete! Mám ho už asi 8-10 rokov.
 


 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Pre mňa hlavne subjektívné, ale objektivne tiež, lebo všetko čo sa deje okolo nás má vplyv na to aké umenie robíme a ako to robíme.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Nie, určite nie su! Umenie môže a musí byť o hocičom. Veľa krát umenie je presne to, čo nesleduje hranice a posúva možnosti.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Ja nemám rád gore veci, veci ktoré šíria hate a veci, v ktorých degradujú iných.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

No tak ako všetci... zo sveta haha... z vecí, ktoré sú okolo mňa, a ktoré sa dejú v svete, čítam veľa noviny a tak.. hlavne píšem sociálne kritické texty o veciach, ktoré ma serú.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Ten nový album čo sme tento rok nahrali! Je to celkom komplexné, super temné, metal-sludge-noise, a máme tam aj špeciálne prístroje ako Death whistle alebo Korg kaoss pad.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

S Rato Triste určite tri z nových songov, ktoré ešte nie sú vonku, ale čoskoro budú.. Je to trošku taký konceptuálny album, všetky texty sú okolo témy "sny", a pre mňa úryvok čo povie najviac je "Choked by my own dreams".


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Veľké ambície som vtedy nemal, asi dať nejaké songy dokopy a zahrať prvý koncert v živote. Viem, nie je to veľa, ale keď sme začali tak som bol mladý, a koncertovanie mi znelo ako super vec. A je to super vec :) Realita? Hm... stále hrám, stále to mám super rád, vydáváme albumy, všetko super!


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Asi dnešok, účinkujem celkom aktívne v 4och kapelách


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

Minule po nahrávke Needful Things sme pili do 11ej druhého dňa, tancovali sme na parádnú cigánsku muziku a vypili sme všetko možné, som pyšný že to nám ešte stále ide, haha.


 

Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

V máji som nahrával veci pre štyri kapely, takže teraz budeme vydávať nejaké nové veci! Do budúcnosti asi to isté, mať nejaké koncerty, tourovať a napísať nové songy na splity alebo albumy. S Rato určite chceme teraz mať samostatný 10" alebo LP.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Áno, hlavne českej a maďarskej... ale aj slovenskej.. ale od rozpadu Alea Iacta Est tam už nie som až tak aktívny, ale stále tam chodíme veľa koncertovať a máme veľa kámošov. Tak asi som súcasťou česko-slovenskej-maďarskej scény, ak sa dá niečo také povedať!


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?


Dneska výhoda je určite internet, nič už neni ďaleko, keď chcem poslať muziku na druhý koniec sveta, tak to mám hotové za sekundu. Ale old school veci mám stále rád, pamätám sa, keď sme ešte kopírovali kazety a posielali sme to poštou... pekné staré časy, že..
Ale určite dneska je všetko oveľa jednoduchšie, preto existuje tak veľa kapiel, čo je super.. pred 15-20-xxx rokmi dať dokopy kapelu bol oveľa ťažšie.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Všetko od Tomáša Bagiho, staré i nové veci
Abortion, staré aj nové
Idiots Parade
Sedem Minút Strachu
Supraphone Family
Davová Psychoza, staré veci
The Citadel
E330
Barney Gumble
Boiling Point
Beton

....
....
je toho veľa a to je super :) :)


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Spájá sa: že majú čo vyjadriť a chcú to robiť, majú myšlienky, ktoré chcú zo seba nejak vydať.
Rozdeľuje sa: práve tie žánre haha


Čo ťa na domácej scéne serie?

Málo grindcore kapiel!


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Štúdio - je to české Studio Davos, Otyn je super
album/kapela - Idiots Parade
artwork - cover Sedem Minút Strachu na split 7"ep s Cancerous Aggravation
videoklip - vobec neviem :D


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Album: ajajjj, to neni ľahká otázka, ale ak je treba povedať jeden, tak asi by som teraz povedal Internl Rot - Grieving Birth (old school grindcore as fuck)
kniha: ak máš rád horror, tak všetko od Nick Cutter
film: všetky Marvelovky ak máš rád vypnúť si mozok a len tak čumieť
seriál: Cosmos: A Spacetime Odyssey, super kvalitný seriál o vesmíre a kde je ľudstvo teraz
hra: Horizon Zero Down - super story a imaginárny svet mimo predstavivosti
tetovacie stúdio: Velvet Wolf Ink v Budapešti, super ľudia a robia krásne kérky ()
pivo: Raven gunslinger - parádna ipa


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Žiaľ Play Fast or Don't už neexistuje, tak zo zahraničia by som asi povedal Obscene Extreme, super kapely (okej, nie všetky haha), dobrá nálada, super ľudia a kvalitný zvuk. Zo Slovenska to je určite FFUD fest, mám ten fesťák strašne rád, keď tam ideš, tak tam máš strašne veľa kámošov, je to ako veľká rodinná akcia :)


Vinyl alebo CD ?   

Za mňa vinyl, alebo kazeta.. cdčká nemám až tak rád


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

S nejakými mladíkmi, ktorí tvoria extrémnu muziku na slovensku, ak takí sú...
a dajme tam ešte - jeden starý pán: Tomáš Bagi


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Vďaka za rozhovor a sorry, že napísať odpovede mi trvalo veľa mesiacov.

====================================

Linky:

https://ratotriste.bandcamp.com/


No comments:

Post a Comment