#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Tuesday, January 18, 2022

#131 Pseudosapiens. Death metal z Banskej Bystrice. Odpovedá Falusoid (gitara, spev).


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?
            
Som Falusoid (ale volajú ma aj tak väčšinou Jožo), som kominár, spevák, gitarista a textár. Momentálne sú Vianoce, tak si užívam voľno a pokoj a robím konečne čo ma baví. Hrám na gitare, pozerám videá o UFO, počúvam hudbu a chodím von so ženou a psom.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Fu…tých je asi celkom dosť. Rozdelím to takto:
Gitara + spev - Virtual Voyage, Excrement, Pseudosapiens, Bloody Redemption.
Spev - Gazdasgrind, Pyopoesy.
Bicie - Na smiech.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Gitara Ibanez MTM2 (skvelá na podladenie, vymenený snímač za Seymour Duncan SH-8), Jackson More Phobia (signature Mille Petrozza, ľahká gitarka s floydom a aktívnym EMG) a Jackson (japonec, model neviem). Lampový zosilňovač Vulvamp 100W (z dielne môjho brata, klon ENGL Fireball) hrá ešte lepšie ako originál. Mám aj nejaké efekty, ale tie momentálne nepoužívam. Na spev mám mikrofón Shure SM 58.

 


 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Umenie je skôr subjektívne.. Myslím, že vzniká vtedy, keď sa spojí zručnosť s mentálnym rozpoložením. Keď z daného diela sála určitý pocit, myšlienka…


Má mať umenie hranice resp. sú témy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Absolútne nie. Umenie je úžasné v tom, ako môžeme svojím talentom podať určitú skúsenosť. Od lásky po sranie, od pravice po ľavicu. Umenie môže rozosmiať, rozplakať, usmerniť, ale aj oklamať.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Akceptujem všetko a rád sa nechávam šokovať. Samozrejme občas to vo mne vyvoláva aj zhnusenie, či odpor. Nie vždy je interpret umelec a práve takýmto dnes internety prajú.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Občas sa nápad vynorí v hlave sám, inokedy je to pri brnkaní na gitare. Texty sú fikcie, ale aj príbehy zo života. Niektoré vety sa vynoria napríklad hneď po orgazme.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Moja odpoveď je asi egoistická, ale všetky. Každá je vo vhodný moment tá najlepšia.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Keď mám vypichnúť len jeden, tak asi Hej otče! (samozrejme je ich viac )

„Žiadna forma viery nezapláta diery,
Neprinesie spásu pre krivé charaktery.
Ani tisíc bohov nezbaví vás rohov,
Tliete ako špaky pod Kristovou nohou.“



 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Veľké ambície som nikdy nemal. Dôležité bolo mať kapelu, s ktorou vydáme albumy a samozrejme čo najviac koncertov a nejaký klip. To sa mi aj splnilo, hoci tých albumov (aj koncertov) by už mohlo byť viac.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Krst a vydanie CD „Tlenie“ legendou Jurom Haríňom, ktorý nás, žiaľ, nedávno opustil. Zahrať si so Suffocation alebo Vital Remains (s Bloody Redemption) na jednom pódiu bolo tiež úžasné.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

V Pseudosapiens sme už spokojní páni a rebelstvá dávame len do textov a občas si dáme „do nosa“  S kapelu Na smiech bolo za 10rokov srandy celkom dosť. Také prebudenie sa v stane na lúke medzi kravami, alebo pitie môjho moču v krčme, ktorý som sám ponúkal, lebo som myslel že je to domáce víno... Pár ľudí sa dogrcalo   Ale napadá mi ešte koncertovanie s kapelou Virtual Voyage, kde som mával na stojane od mikrofónu ľudskú lebku. Mal som ju ozdobenú takými motúzmi, čo vyzerali ako vlasy. Potom som sa dozvedel, že bola ukradnutá z hrobu...


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Chcem naďalej skladať a cvičiť nové songy. Bol by som rád, keby sa tento proces urýchlil, ale v rámci možností budem rád keď aspoň raz za 2-3 roky vydáme nový album. Plánujeme aj natočenie pár klipov k už nahratým veciam.



 

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Momentálne som súčasťou metalovej scény.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

90te roky boli pre mňa veľmi dôležité, keďže som bol mladý a žral som každú „tvrdú“ kapelu. Mám pocit, že vtedy mala domáca scéna väčšiu váhu a dôležitosť a undergroundoví muzikanti boli pre mňa hviezdy. Bola to doba, kedy metalová/punková muzika formovala viac mladých ľudí, ako je to dnes.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Kapiel na extrémnej scéne bolo podstatne menej, čiže získať si „meno“ bolo jednoduchšie. Naopak, dostať svoju hudbu do sveta bolo bez internetu podstatne ťažšie. Ale celé to čaro zínov, letákov a nahratých kaziet bolo silnejšie a malo väčšiu váhu ako dnešné kliknutie na link, ktorý aj tak 90% ľudí ignoruje.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

V minulosti to boli hlavne death metalové kapely (Dementor, Pathology Stench, Dehydrated, Depresy, Mentality, Sanatorium...). Počúval som aj iné žánre, ako thrash či punk. Dnes je toho dobrého na našej scéne skutočne veľa. Napr.: Realms Of Chaos, Plastery, Demonic-Eyed, Surgery, Gloom, Holotropic, Samorast, Brute, Manyac, Marturos, Dogma Inc...je toho kurevsky veľa, bolo by to na dlho.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Na komerčnej scéne je to láska a peniaze, v undergroundovej asi rebélia, protest, temnota... Politika a rasové predsudky sú to, čo rozdeľuje nie len scénu, ale aj ľudí všeobecne.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Závidenie si, súperenie medzi kapelami.



 

Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Z minulosti (svojimi kvalitami) u mňa dosť vytŕča  DepresyA Grand Magnificence. Nadčasová vec! Artwork milujem na albume Gluttony od Pathology Stench. Zvukovo je dnes veľa SK nahrávok na vysokej úrovni. My sme spokojní so štúdiom SPK audio. Z tejto dielne vyšlo veľa kvalitných vecí.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Výborných albumov je strašne veľa, nedokážem vypichnúť jeden. Knihy milujem do Jozefa Kariku. Kto má rád mysteriózny horor alebo surovosť mafie, príde si na svoje. Odohrávajú sa na Slovensku, čo je veľké plus. PC hru som už nehral pekne dávno, lebo voľný čas sa snažím venovať hudbe.  Mal som rád Silent Hill alebo Alone in the Dark. Pivá pijem zaradom, ale ak je možnosť, tak Svijany. A keď chceš skutočne kvalitné tetko, navštív Morty Tattoo.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

V zahraničí som bol len v CZ na Brutal Assault. Je to veľký festival s kopou stánkov, dvoma hlavnými pódiami, v krásnom prostredí starej vojenskej základne (alebo čo to je). Na SK mám rád festival Gothoom. Je to u nás najväčší fest s extrémnou hudbou, tiež v peknom prostredí.


Vinyl alebo CD ?

Väčšinou CD, ale začínam prichádzať na chuť LP. Z nich mám väčšiu radosť pri počúvaní.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Matúš Minich, bubeník (Marturos, Bloody Redemption) je taký šikovný fešák, čo ovláda aj gitaru a má skvelé nápady. Hádam si rád prečíta aj tieto riadky. A pozdravujem Iča 


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Obľúbený citát nemám. Ale môj odkaz znie:
„Znášajme sa navzájom, kým zdieľame spoločný priestor a dýchame rovnaký vzduch na jednej planéte.“
Ďakujem za priestor na tvojich stránkach.

=======================================

Linky:

https://www.facebook.com/pseudosapiens.metal/

https://bandzone.cz/pseudosapiens

https://pseudosapiens-sma.bandcamp.com/

https://www.youtube.com/channel/UCNXVp390TfWtYpXKEjxqTbw






No comments:

Post a Comment