#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Friday, January 7, 2022

RK#15 Čítanie po rannej káve s EF (Svor).

Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - kto na nej spolupracoval, ako vznikala, ktorý song máš najradšej a prečo?

Momentálne mám splitko so Suicidal Solitude. Každý sme nahrali jeden song, na jeho songu hrám ja na basu a na mojom hrám všetko ja. Môj song a celkovo splitko reflektuje naše pocity z roku 2021, ktorý nebol zrovna ľahký rok. Keby rok 2021 bol song, tak by sa za mňa volal "Nič nebude v poriadku". Na otázku, že ktorý song mám najradšej nemám odpoveď. Celkovo som rád obom songom, myslím si, že k sebe sadli.


 

Ktorá správa zo sveta kultúry a umenia ťa naposledy potešila?

Tento rok sa dali dokopy Mudvayne. Ich album L.D. 50 mám veľmi rád a považujem ho za vrchol
nu-metalovej vlny. Veľmi rád by som šiel na ich koncert lebo to je jedna z mála kapiel čo som ešte nevidel a mám ich fakt veľmi rád. Ideálne aby hrali celý ten album, ale to by som asi veľa chcel.


Čo ťa naposledy vytočilo?

Po tomto roku ma už môže len máločo, ale z duše nenávidím ľudí čo si myslia, že im všetko prejde. Tento rok som sa musel postaviť nie jednej takej osobe a dokázať opak.


Keby si sa mohol narodiť v minulosti, v ktorej dobe a kým by si chcel byť?

Mohla by byť sranda byť teenager v 80tych rokov minulého storočia niekde v small town Amerike. Mohol by som chodiť do kina na všetky tie úžasné horrory tej dekády, pozerať vhsky z videopožičovne, ako keď som bol dieťa. Drtiť primitívne nintendo hry a chodiť na koncerty vtedajších kapiel. Možno zažiť ten skutočný Halloween čo ma vždy zaujal v Amerických filmoch. Akurát po 20tke by som vychytil 90te roky čo mám hudobne najradšej. Nechcel byť som byť niekto iný, ale asi by som bol lebo by som vyrastal niekde úplne inde v inej dobe.  


Na ktoré akcie sa v najbližšej dobe chystáte ako kapela a kam sa chystáš ty osobne?

Momentálne ani neviem čo kde bude, pevne dúfam, že na jar pôjdem na nejaké koncerty.



 

Najsmutnejšia, najstrašnejšia a najzábavnejšia scéna vo filme, ktorú si vieš vybaviť.

Tu sa skôr vrátim do detstva lebo dnes už máločo prežívam (vo filme) ako keď som bol dieťa. Žial som dospel a už to nie je to isté, teraz prežívam iné veci a o 10 rokov to bude zas inak.

Vždy ma dojala scéna z filmu Nožnicovoruký Eduard keď Kim chcela aby ju Ed objal a on odvetil, že to nedokáže (lebo fakt ju nemal ako objať). O tomto filme by sa samozrejme dalo napísať viac z mojej strany. Celkovo filmy od Burtona mám strašne rád a každý má silné scény.

Najstrašnejšia scéna pre mňa bol začiatok filmu Vreskot keď som mal asi 10 rokov. Nikdy predtým som nevidel horror a fakt som nevedel čo od toho očakávať. Nezvládol som prvú vraždu, totálne ma to vydesilo a zaklincovalo. Trvalo mi nejakú dobu kým som to predýchal. Odvtedy milujem horrory, ale prvý stret s nimi bol pre mňa masaker. Tento rok som ho videl po dlhej dobe a žiaľ ako dospelý som toho vraha vnímal skôr ako nešiku než ako psychický terror, ale už nie som dieťa čo sa na to pozerá inými očami.
Každopádne Craven si zaslúži veľkú úctu za to, že takto šikovne posunul slasher sub-žáner do 90tych.

Najzábavnejšia scéna je veľmi ťažká otázka. Mám rád toaletný a drsný humor ktorému sa nekladú hranice. V tomto mi kedysi velmi sedel South Park (čo je v tomto smere ešte kašička). Dnes majú už inteligentnejší humor, ale páči sa mi, že nešli cestou korektnosti ako napríklad The Simpsons.


Čo hovoríš na tieto skladby/kapely:

Začnem tým, že ma veľmi dobre čítaš, asi dávam všetko moc najavo haha. Nebudem sa vyjadrovať k veciam ako kvalita nahrávky atď. to počuje každý sám a každý to vníma inak. Vyjadrím sa k tomu, že ako to vnímam ja.  


Čo sa týka Hurt, tak je hneď počuť, že to je priamočiary DSBM, ale ja mám taký rád. Hlavne to musí mať emóciu a tu ju počujem. Za mňa je to dobré, ale na tak dlhý song by sa do klipu zmestilo viac scén a menej klišé :-) Ale cením si klip, stále lepší ako môj (nemám žiadny).

 
Ako bažant som mal rád na neo-punku, ktorý si napriek všetkému idem do dnes, takže viem oceniť dobrý punk s dobrými riffmy. Určite si pustím od nich aj iné songy. Aj angličtina je na slušnej úrovni aj kvalita scén.



Veľmi mám rád goth/industrial a hudbu s takými prvkami, ale toto nie je práve môj štýl.  Klip mal pár poriadnych scén to musí, uznať.


Toto sa mi fakt páči. Hlavne hovorené slovo, to aj ja používam v hudbe veľmi rád. Jediné čo by som vytkol je, že angličtina mi tam nesadla po slovenčine. Každopádne klip splnil svoj zmysel.


Tak toto je kapela na ktorú mám slabosť a ešte som od nich nepočul slabý album. Dokonca som šiel na nich na festival Metaldays do Slovínska ešte pred Covid svetom. Na podpisovačku som nešiel (aj keď som si tam kúpil platňu) lebo som mal obavu, že budú moc v pohode alebo moc kokoti. Mal som obavu, že mi jedno aj druhé zmení pred koncertom mienku o kapele (aj do budúcna). Koncert nesklamal ani po hudobnej stránke ani po stránke vystupovania.


Toto som totálne nečakal, ale milo ma to prekvapilo, ako po hudobnej stránke aj vizuálnej.


Tejto kapele som došiel na chuť len pred nedávnom a to som si ich pustil viac krát ako teen. Ešte som vtedy nebol pripravený na ich genialitu. Počkalo si ma to a som tomu len rád. Práve tento song mám fakt rád a klip k nemu sedí, tak ako má.


Tak toto je industrial/goth čo mi fakt sedí. Pre tých čo oblubujú takúto hudbu odporúčam Not my God.
Tam je Nero z P9 a Tim Skold. Silné duo.


Toto som nepoznal, ale páči sa mi to. Celkovo aj hudba aj vystúpenie. Iste si pustím viac.


Mám veľmi rád death 90tych rokov a tejto kapele som dlho nevedel prísť na chuť, ale dnes už počujem
prečo sú legenda a zaslúžene. Hudba aj klip sú super.


Majú sa hudobné žánre a subkultúry miešať alebo je lepšia "žánrová čistota" ?

Vždy som mal rád keď kapela zvládla miešanie žánrov a dnes to beriem ako jedinú cestu pre hudbu ísť v pred.


V akom momente je už lepšie hudobné remeslo zavesiť na klinec a prenechať miesto mladším  ? :)

Tak to teda neviem, možno budem mať raz aj ja ten pocit. Úprimne mi nevadí keď kapela radšej prestane lebo už nemá o čom a odíde so cťou namiesto toho aby sa trápila a tvorila len zo zotrvačnosti.


Koho ďaľšieho na scéne mám otravovať ?

Takého depresívneho chlapca z Theatre of Human Woe. Robí dosť dobrú hudbu a možno má čo povedať aj mimo nej.


No comments:

Post a Comment