#247 Sekeromlat / Black Metal / J. / 4-11-2024

  1. Čierna alchýmia v Krkavčine je názov vášho nového albumu, ktorý vyšiel po dvoch rokoch - ako album vznikal, čím bol inšpirovaný hudobne...

Najčítanejšie za 7 dní

Friday, June 10, 2022

#166 Plague Called Humanity // Cyberbunk-EBM-Crust // Alex // 17-05-2022.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Ahoj, jmenují se Alex a v posledních dnech mně zajímá jak hluboko klesne míra lidské tupostí a také jestli na některý z našich (s mojí kapelou) koncertu vůbec někdo dojde (underground je dosti nejista věc).

Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Aje je, toho je hodně :D Momentálně působím jako vokalista v cyberpunkové kapele Plague Called Humanity, mám synthwave/religion/noise projekt Repenting Of The Queer Priest a spolus kytaristou z Alvárez Peréz máme zatím nepojmenovany industrial black metalovy projekt. Z předchozích projektu/kapel bych zmínil death metalovy bordel Franc´s Shubrts Panzer Brigade, punk TyPy a breakbeatový projekt Mental Dysfunction a málem jsem zapomněl na hip-hop/crossover kapelu Other Side.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Přes lockdowny posledních let jsem si vybudoval menší studio, kde si můžu v klidu hrát se syntezátory nebo nahrávat co je mí libo a to mně vnitřně uklidňuje, když se můžu schovat do tohohle “doupěte“ před okolním světem.
 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Umění je vždy subjektivní, jelikož je tvořené od srdce a je výrazem duše umělce. Pokud se umění stává objektivním a přechází do manuální zručnosti, tak přestává byt uměním a stává se produktem a v tom je sakra velký rozdíl.



 

Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Hranice jsou jen v nás, mnohdy tvořené našimi ubohými schránkami (těly), které nás mnohdy omezují. Dalším omezujícím mantinelem je pocit sounáležitostí s ostatními a touha byt v nějakém chlívku a tím vlastně proud našich myšlenek a nápadu degraduje do produktu nastylizovaného podle očekávaní ostatních. A vlastně co jiného než umění by mělo objevovat hraníce? Co je špatného na smrti, nahotě nebo na skutečné tváří neskutečných věci?


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

V podstatě mám rád všechny formy umění které jsou dělané pro radost a od srdce. Když umělecky počin reflektuje duši jeho tvůrce, tak tím obohacuje svět, ale když je to jen a pouze výrobek, tak svět i životy lidi zbytečně zanáší…asi jako igelitový sáček od oloupané mrkve, který plave v moři.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Deprese z mých vlastních mantinelu. Každý uder pomyslným kladivem do imaginární zdí mého bytí odkrývá další obrazy, pohledy a náhledy.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Moje srdcovka je Mrtvy Svět, který je mým osobním protiválečným manifestem vůči tupostí a zaslepeností lidského živočišného druhu. Ono je jedno jestli je někdo černý, Číňan, křovák nebo rus, všichni lidí jsou stejní škodící, který svojí zbytečností zanáší tak hezky svět který je okolo nás.


 

Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Nepatřím! Od Gagarin….nepatřím nikam, tam ani sem, už ani nevím čí vlastně jsem. Táto píseň vyjadřuje moje existenční pocity v kostce.


 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Neměl jsem žádné. Chtěl jsem dělat pomocníka nějaké kapele, něco jako manažera a textaře (jelikož za mých mladých let jsem docela hodně psal). Ale ihned u první kapely mně vnutili do ruky mikrofon a tak to zůstalo.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

To že mně z toho ještě neruplo v bedně (nebo aspoň ne víc než doteď)


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

Rozhodně koncert ve Slovinskem Mariboru. Skvěly koncert, spousta drobných perverzností okolo (ženy dole bez, srnčí lebka na obnaženým klíně), party do 9 do rána (Jsem navíc i Dj) a banda gothic gopniku co tancovali kozáčka s odposlechem na hlavě na Smack My Bitch Up od The Prodigy.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Snad brzy doděláme s Plague Called Humanity první dlouhohrající desku. Sice máme na kontě CD Disconnection, ale i přes celkovou stopáž cca 45 minut je to stále jen EP.



 

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Tady je nějaka scéna? Spiš pár elitistickych spolku a jejich kamarádu co chodí na jejich akce. Scéna je když muzikanti si pomáhají navzájem, ale spíš je to taková zákopová bitva. Smutné… Ale ve své podstatě bývám spojovaný s gothic/darkwave, industrial/noise a diy punk scénou…většinou se pohybují někde tam mezí, za nebo pod…ale někde asi jsem.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK/CZ UG scénu?

V 90 a na začátku 2000 byl obrovsky hlad po alternativě, undergroundu a dekadencí a lidí to s obrovskou vděčností hltali. Kapely se podporovali a akce býlí velice žánrově pestré. Bylo to skvěle období. S Plague Called Humanity jsem začali hrát až před par (pár víc) lety, jelikož nám připadalo že něco na ug scéně chybí a že by bylo fajn to něco vytvořit. Něco co není pro každého, ale přítom lehce stravitelné. Ani elektronika, aní kytarovka…spíš takový (ne)tvor  který si kráčí svojí cestou, různě morfuje a demorfuje.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Každá doba má něco a pokud se něco děla opravdu poctivě tak si to svojí cílovku najde.


Ktoré SK/CZ UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Když jsem byl náctiletý měl jsem potřebu se nějak škatulkovat a omezovat se na určité žánry. Ted to vidím jako velký nesmysl. Ve své podstatě mám rád něco od každého žánru. Z domácích kapel mám rád: Gagarin, Lahar, WWW, Ahumado Granujo, Alvaréz Peréz, Piča z Hoven nebo Bonus…ale je toho hrozně moc, to bych zadrbal cely článek jen seznamem svých oblíbených kapel :D



 

Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Rozděluje ego a spojuje zápal pro věc.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Spousta věcí, většinu jsem již ze sebe vybil výše.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Skvěly zvuk má pro mě WWW, je řízný, tvrdý a dokonalé průzračný. Cover…no já to až tak nesledují a klipy už vůbec ne, nemám na to čas.  


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Deska: Circle Takes The SquareDecompositions: Volume Number One, protože se evidentně nikomu kromě mně nelibí :D
Kníha: Nick Cave – A Uzřela Oslice Anděla – narodíš se a zdechneš v bažině…nádhera
Hra: Fallout (asi všechny díly), ale na hrání vážně nemám čas
Tetovaní nemám, všechna piva chutnají +- stejně a na seriály se nedívám (Angelika asi není seriál?).


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Ani nevím, nikam nechodím.


Vinyl alebo CD ?

LP, jelikož má kouzlo…a proč ne disketa nebo minidisc?


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

No těch je! Třebas steampunková podivnost Clockwork Animals a nebo noisový mohykán Radek Kopel…ale i pár slov od Bolehlava bych také uvítal.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Žerte hovna a podporujte kanibalismus ( Hláška z Růžových Plameňáku). 

========================================

Linky:

https://pchband.bandcamp.com

https://www.facebook.com/plaguecalledhumanity

https://www.instagram.com/plague_called_humanity/

www.plaguecalledhumanity.cz



No comments:

Post a Comment