#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, June 13, 2022

RK#23 Čítanie po rannej káve s Attilom (Rato Triste).


Tom/EZR: Ranná káva číslo 23 patrí Attilovi z Rato Triste, CZ/SK kapely hrajúcej sludge, ktorá má základňu v Prahe, na konte 2 EPčka a pár splitiek. Pri príležitosti vydania druhého EP na SK UG labeli SSCG (SSCG#20/2022; LTD 55ks) som poprosil Attilu o update a pár tradičných komentárov. O artwork na 7"EP sa postaral Serus (Otras, Bätlick). Môj favorit z EPčka je cover od Neila Younga. Kapela tiež v blízkej budúcnosti pripravuje dlhohrajúce LP. 

 

Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - kto na nej spolupracoval, ako vznikala, ktorý song máš najradšej a prečo?

Čau, máme na tej novej sedmičke 2 songy, obe sú covery, jeden od Dystopia a ten druhý od Neila Younga. Nahrávali sme ich v štúdiu Davos, na Neil Young coveri nám s basou pomáhal Radek (Decultivate a iné) a celé to vydal Rišo (Sedem Minút Strachu, SSGC). Vďaka hoši!!! No za mňa Dystopia je lepšia, Neil Young je taká experimentácia :D


 

Na ktoré akcie sa v najbližšej dobe chystáte ako kapela a kam sa chystáš ty osobne?

Osobne na nejaké koncerty tu v Prahe, potom na OEF, možno že dám aj FLUFF a FFUD tiež. Na FFUD asi budeme aj hrať, a potom máme ešte niečo booknuté s Rato Triste na október, a pracujeme na dvoch mini-tour, jedna do Košíc a jedna do Poľska.


Aký tip máš pre domácu UG kapelu, ktorá vydá album na vlastné náklady a chce ho dostať medzi ľudí? Ako sa dá u nás vyriešiť distribúcia fyzických nosičov? Musí mať človek kámošov alebo je tu niekto na koho sa dá obrátiť?

No treba mať nahrávku, ale to asi viete haha... potom je dobré to dať na Bandcamp, a keď máte možnosť kľudne aj na Spoty a ostatné pičoviny. Ohľadom fyzických nosičov je viac možností: ja cd-čka nemám tak rád, tak to vynechám. Ale dajú sa celkom ľahko a lacno dať dokopy kazety (MC), s profi tiskom a tak, vyjde to na dobré prachy. V Česku a na Slovensku sa s tým zaoberá viac ľudí. Alebo ak je priorita vinyl, tak je možné robiť vynil-cutting, s ktorým sa dá vyrobiť aj menšie množstvo, ale cenovo to výjde žiaľ trošku drahšie. Na Slovensku to tiež robia asi 2-3 ľudia. Alebo vinyl press, ale tam musíte vyrábať viac, okolo 200-300 kusov minimum, ale dobré je to, že sa už otvorila továrňa na to aj na Slovensku.
Ohľadom distribúcie podľa mňa najlepšie a najrýchlejšie je vydať niečo sám a potom robiť nejaké trade s distrami. Alebo musíš kontaktovať lokálneho starého punkera, určite má nejaky mini-label a rád ti pomôže! :)



 

Čo ťa naposledy vytočilo?

Vojna


Keby si sa mohol narodiť v minulosti, v ktorej dobe a kým by si chcel byť?

Asi som dobre kde som, najradšej by som cestoval do búdúcnosti, bol by som strašne zvedavý na to aké veľké veci bude ľudstvo schopné dosiahnuť.


Krátke (alebo aj dlhé) komentáre k nasl. hudobnej produkcii (linky dole):


Legandárná kapela, videl som ich len raz naživo v Prahe, super zážitok. Sú skoro stále na mojom playliste.


Vôbec nemám rád gore grind, ani texty, ani muzika ma vôbec neoslovuje.


No vole, to je ako nejaký film. Totálne profi, dá sa na tom vidieť ze do toho dali veľa peňazí.


Je to dobrá kapela, no proste legenda. Klip mi pripomína Texas chainsaw massacre.


Starí slovenskí death metal veteráni ... nemám to tak veľmi rád, ale je dobré, že to robia.


Gore haha, ako Braindead a tak...


Posledný videoklip, ktorý ťa zaujal a posledný album, ktorý si si točil dokola ?

Videoklip - ani neviem, nekukám veľmi Youtube.
Album - posledný týždeň som počúval demo od Slať asi tak 5 krát minimálne: 



 

Filmová tvorba - naj horror, komédia a niečo pri čom si poplačem ?

Horror: Brightburn bol celkom dobrá kombinácia thrilleru a super heroes.
Komédia: Anchorman (obidve, no je to sranda haha)
Plac: Schindler’s List ( :( )


Vyraďovačka - kto vyhráva (ideálne aj s komentom) ?

Black Sabbath alebo Pink Floyd - no to je tažké... Black Sabbath prvé dva albumy sú tie, kvôli ktorým asi existuje sludge haha... a Pink Floyd - no oni sú proste super muzikanti, mám od nich rád asi všetko
Metallica alebo Iron Maiden - fúha, asi Iron Maiden, Metallicu som nejak nikdy nepočúval... Iron Maiden som začal počúvať asi 5 rokov dozadu, takže s nimi tiež nemám až tak veľké skúsenosti.
Slayer alebo Kreator - Slayer, staré veci, je to pre mňa väčší kult ako Kreator.
Napalm Death alebo Brutal Truth - za mňa starý Napalm Death alebo starý Brutal Truth - nové veci od nich vôbec nemám rád.
Internal Rot alebo Meat Shits - Internal Rot - to je taká paľba, že ani slovo neexistuje!
Dušan Grúň alebo Robo Kazík - Fuh, ani jedného z nich nepoznám.



 

Umelecké vyjadrenie ako únik z reality alebo naopak aktívna súčasť a odraz diania v spoločnosti ?

Sú to oba, je to únik od sveta niekam, kde sa môžeš cítiť sám sebou bez nejakých hraníc, ale je to aj aktívna účasť v spoločnosti, vyjadrenia názorov, podpora a kritika.


Majú sa hudobné žánre a subkultúry miešať alebo je lepšia "žánrová čistota" ?

Určite kľudne miešať. Aj koncerty sú vtedy lepšie, keď je tam viac žánrov :)


V akom momente je už lepšie hudobné remeslo zavesiť na klinec a prenechať miesto mladším  ?

Nikdy! Treba hrať aj ako starý dedko, ja dúfám že to vydržím, zatiaľ je to stále veľká časť môjho života, nechcem to ešte nechať, ale uvidíme.

===================================

Linky:

https://ratotriste.bandcamp.com/

Sedempalec môžete objednávať na  sangre@centrum.sk.






No comments:

Post a Comment