#119 Tom/EZR Contemplates: Righeira – Vamos a la playa (SP, 1983)

  Righeira – Vamos a la playa (Single, 1983) by Tom/EZR “Vamos a la playa La bomba estalló Las radiaciones tostan Y matizan de azul” Pred It...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, July 11, 2022

#172 Acid Row // Stoner Rock // Alex, Dominik a Radek // 13-06-2022.

 


Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

A: Ahoj. Já jsem Alex. Zpívám a hraju na baritonku a v těchto dnech mě nejvíce zajímá například to, jak je možný, že na pátečním koncertě Electric Wizard v Berlíně nikdo nezkapal.

D: Čááu, mě říkaj Dominik a jakožto muzikant hraju především na kytaru. Jinak občas něco nakreslim, vytetuju nebo vypiju.

R: Čau! Já jsem Radek, hraju na bicí a a to je bohužel tak všechno, o co se můj mozek dokáže zajímat.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.


A: V roce 2009 jsme s Dominikem Klesou založili naší první grungeovou kapelu Project’76. Ta působila tři roky a pak se postupně koncem roku 2011 přetransformovala do Acid Row, která funguje dodnes. Z původní sestavy jsme zbyli právě já a Doomin.

D: Přesně tak, jinak jsme měli taky pár dalších projektů, ve kterých jsme se občas vyřádili. Za mě to v poslední době byla třeba taková mladá krev na hc scéně, kapela Exude. Chvíli jsem taky na kytaru drtil s Eat Me Fresh.

R: Momentálně kromě AR hraju ještě v noise-post-rockovým bordelu Mancy Sono. První kapela, kde jsem hrál, byli šamani Trahir a později Birds & Wolves.



 

Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

A: Od tý doby, co nám odešel basák a náš počet se zredukoval ze čtyř na tři a ze mě se stal de facto basák, experimentuju hodně s rigem a rád bych v tom pokračoval dál, protože je to docela prdel. Momentálně hraju na barytonovu kytaru, která je nalazená o kvartu níž oproti kytaře, přes basový/kytarový efekty - kytarovej zesík (starej klenot z dílny Salvation Mods) do basový bedny. Zajímavý na tomhle hybridním zapojení je, že je schopný uhrát jak basový spektrum, tak kytarový.

D: Já si před rokem pořídil konečně SGéčko, i když trochu netypický. Je to signature model Pata Smeara od Hagstrom. Nemůžu si to vynachválit. Miluju, jak to drží lazení. Kolikrát přijedem z koncertu a na příští zkoušce mam kytaru perfektně naladěnou. To pak posílam přes různý krabky do dvou zesíků, Vox Ac50 a ESH2000, který to ven posílaj přes V30tky a Eminence SwampThang

 
Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

A: Řekl bych, že především subjektivní, protože se odvíjí od jedinečnosti percepce a zkušenosti každýho člověka. Moment, kdy se odděluje manuální zručnost od umění nacházím v momentě, kdy umění ztrácí cit a autentičnost. Cokoliv se dá naučit hodinama drcení, ale autentičnost je nesmírně citlivá věc a bez ní umění ztrácí svojí duši. Stává se pak jen schránkou bez obsahu.

D: Asi se shodnem na tý subjektivitě. Jinak s tím kopírováním ale asi takovej problém nemam. Jasně, pokud bude chtít někdo být “uznávaným umělcem” tak bude asi muset vytvořit něco autentickýho. Jinak je pro mě ale umění hlavně od slova “umět” a k tomu je to řemeslo setsakra potřeba. Poslední dobou mě právě naopak přestává bavit taková ta horda “umělců”, který cokoli dělaj jen pro to, aby se vyjádřili, ale nemaj potřebu zlepšovat techniky, a tím i ten konečnej výsledek. Na druhou stranu, žijeme v zaplaťSatan relativně svobodný době takže ať si vlastně každej dělá co chce.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

A: To je otázka jestli se umění používá například jako nástroj propagandy, nebo k politickým účelům. Tenhle druh umění (jak jsem naznačoval v předchozí otázce) opět podle mýho názoru nějakým způsobem ztrácí svojí individualitu a duši, proto osobně preferuju umění, který jde hodně pod kůži toho, kdo jej vytváří i toho, kdo je mu následně exponován.

D: Taky už jsem to trochu naznačil, ve finále ať si každej dělá co chce. Aspoň se pak máme čemu zasmát.

R: Žádný hranice, v umění ať si každej dělá, co chce. Že tu svobodu někdo používá k produkování sračky, s tím se prostě nedá nic dělat. Politický songy jsou supersranec i když třeba tlačej názory, se kterejma třeba i souhlasím, že jo Tomáši Klusi.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

A: Kohokoliv, kdo využívá hudbu k šíření nenávisti, xenofobie apod., coverbandy, jakejkoliv druh zábavových kapel.

D: Když mi někdo nějakýho interpreta/umělca cpe jakožto jedinou modlu.

R: Ska.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

A: Hodně z filmů, nebo seriálů, z knih, ze života, z kaleb, z vlastních pocitů, z bolesti, z hudby, z obrazů, grafiky. Je toho spoustu.

D: Filmy asi hodně, a taková ta podivná surreálná fantazie.

R: Snažím se čerpat vlivy od mých oblíbených bubeníků. U druhý kapely mě třeba inspirují soundtracky z her a filmů (Diablo 2 má třeba místama brutální bicí)


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

A: Pokaždý je to něco jinýho. Donedávna to byl Hot Rod Super Soul zkrátka pro to, že je nás to strašně baví hrát. Teď je to Metastases, protože je to 11 let starej song, kterej obnovujeme v úplně novým hávku a baví nás to ještě víc.

D: To hodně závisí na náladě. Vzhledem k tomu, že docela dost střídáme pomalý táhlý songy s někdy až hardcorově našláplejma peckama tak je z čeho vybírat.

R: Za mě pořád Hot Rod Super Soul, je to prostě strašná sranda hrát naživo.


 

Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

A: Prozatim asi text z White Rich and Beautiful:
Never trust the mind of sheep
There dwells a wolf in every one
If one wakes up, the herd will die
The longer sleep, the quicker dead
You know the fastest wolf eats well
There's either a butcher or a lamb
There are two sides of a situation
Either the handle or the blade


D: Hned první nástup zpěvů na celym albu Afterglow/ song Devil’s Dance Floor:
     “Each night as you sleep
      I destroy the world”


R: Já jsem zastánce minimalismu, “Get life - get high” fackuje nejsilněji.


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

A: Moje ambice se ze začátku dost měnily, protože jsem nevěděl, co si můžu dovolit a co očekávat, takže přehnaně velký ambice střídali nesmyslně malý. V průběhu času, kdy jsme pochopili čeho jsme schopni i ambice začaly být i realističtější.

D: Tak na začátku byly samozřejmě takový ty sny stát se brutální rockovou legendou typu 80.let Pak člověk nakoukne pod pokličku a samozřejmě se opaří. Teď už jsem vlastně celkem spokojenej, že se nám daří díky kapele cestovat a objevovat nový místa a lidi. Když to takhle půjde dál tak to bude nádhera.

R: První ambice byla balit holky na hudbu. Realita byla zklamání. Ale jakmile jsem začal hrát koncerty, tak jsem to chtěl dělat prostě jen pravidelně, což se mi teď splnilo a jsem z toho nadšenej.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

A: Těch silnejch momentů bylo mnoho. Jeden z nich byl například křest desky Afterglow. Ale rád taky vzpomínám na křest Cut It Out v Rock Café. To byl poslední koncert před koronou, takže během korony jsme se k němu hodně vraceli ve vzpomínkách.

D: Jeden z takových těch malých snů pro mě bylo, jednou jet hrát koncert do nějakýho vzdálenýho města, kde někdo přijde přímo konkrétně na naší kapelu, protože jí bude znát z internetu a bude ho ta tvorba tak ovlivňovat, že mu to bude stát za návštěvu. To už se stalo a vlastně čím dál častěji děje, takže ty silný momenty prožívam právě teď.

 

Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

A: Žebříček dekadence máme celkem vysokej. Já radši držim hubu, ale náš bejvalej basák by mohl vyprávět. S tím máme spoustu příhod, od momentů blízkých smrti, po sabotování vlastních vystoupení. Detaily radši rozebírat nebudeme.

D: Jo tohle si asi někdy povyprávíme nad kafíčkem…

R: Ty vole, já jsem s těmahle magorama něco přes půl roku a takový bizáry jsem nikdy dřív nezažil.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

A: Makáme na novým materiálu na novou desku a taky plánujeme vydat featuring song s polskýma Red Scalp.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

A: Postupně se tu tvoří stoner/psych scéna a to je fajn. Přeju jí hodně sil do budoucnosti.

R: Jo, stoner/psych/doom/whatever scéna je tu moc milá.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK/CZ UG scénu?


D: My jsme v tu dobu ještě tahali kačera, takže to známe jen z vyprávění. A popravdě.. toho vyprávění moc neni, protože si to moc lidí nepamatuje, takže asi tak.



 

V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

D: Nevim, jestli bych úplně souhlasil s tim, že měli výhodu. Něco bylo lepší, něco horší. Jasně nebyla třeba taková konkurence, ale zas třeba postavit si parádní rig dalo zabrat mnohem víc.

R: No lidi jsou asi dneska hodně přehlcený hudbou kvůli streamovacím platformám atd, takže z novejch kapel asi jen tak nevznikne takovej kult jako když kolovaly na pár kazetách. Zas si ale ve zkušebně třeba chrochtáme, jak je easy si nahrát pracovní demo, sám si to editovat na iPadu, cestou na koncert někde v hajzlu prostě zapneš navigaci a nemusíš to hledat v mapě, atd…


Ktoré SK/CZ UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

D: Hodně mě bavilo pozorovat třeba Hentai Corporation. Jinak tim, že ta stonerová scéna se tu tak nějak teprve rozjíždí, tak jsme často museli hledat jinde… třeba takový J.A.R. nebo Vanessa, to jsou lahůdky. I když všechny tyhle kapely už asi tak nezapadaj do škatulky UG.

R: Dřív mě česká scéna docela míjela, ale teď je toho kotel v různejch žánrech… Z těch nám blízkejch třeba Slať, Lambda, Baro Chandel, Madhouse Express. Dál třeba Tomáš Palucha, nic, Sněť, Fäust…Je toho plno.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

D: To bude podle mě hodně o danym jednotlivci. Nikdy jsem nechápal takový ty zarytý jednožánrovce. Jakože máš koženou bundu a dlouhý vlasy tak musíš poslouchat Judase a nesmíš poslouchat Snoop Dogga? Bullshit! Všechny nás spojuje rytmus/melodie/harmonie. Teda… skoro všechny.

R: Asi nějaký deprese, psychický problémy, alkoholismus a tak, to spojuje dobře haha.


Čo ťa na domácej scéne serie?

D: Jsem nervák takže to by byl dlouhej seznam. Nově mě třeba začlo prudit takový to když při zvukovce stojí před podiem jeden vožralej buran a křičí na kapelu: “Tak co, budete hrát? Nebo jen zvučit?” Při tom jsme tu měli tak nádhernou tradici v podobě: “Hobluj!”


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

D: Naposled jsem se připosral když jsme v Brně hráli se Sloth, takový mlaďasové a kalhoty mi vlály až do prdele. Když k tomu přičteme ještě matadory ze Slať tak začínám podezřívat Brno z nějakých divných rituálů. U artworků jsme nedávno objevili Honzu Taitla, kterej nám udělal parádní design na stickers a tak vůbec dělá super doom/space věci. A videoklip musim rozhodně vypíchnout neskutečnou animaci k songu od Pana Lynxe - Výlety do Temnoty.



Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

A: Z hudby bych doporučil Dopesmokera od Sleep - je to prostě mantra u který tvůjj mozek přejde na úplně jiný frekvence. Podobnej vibe má Interstellar Voodoo od Saint Karloff. Kniha - to je pokaždý jiný, ale rád se vrácím k básním od Baudelaira a fragmentům od Franze Kafky. Film: Holy Mountain od A. Jodorowsky - ten film má prostě nadpřirozený schopnosti. Ale doporučuju taky Vampyr od C.T. Dreyera, kterej byl předlohou pro nás videoklip No Church on Sunday. PC Hra - momentálně si ujíždim na Witcherovi a Injustice. Jinak léta spadám do kategorie fanoušků WoW, Hearthstone a Pána Prstenů. Tudíž doporučuju pařbu Shadow of Mordor - protože je to konečně super RPG z prostředí LOTR. Tetovací studio: doporučuju to u Doomina Phantom - Doomin Kles, protože dává bomby! To je jasný… Pivo: Radka, ptže je hořký a to je dobrý…

D: Vybrat vždycky jednu věc je hrozný peklo, ale tak pojďme to zkusit. Album bych v poslední době vypíchl asi Black Harvest od Green Lung. Jsou to takový Black Sabbath s brutálně vymazlenym novym zvukem a naprostýma heavy metal hitovkama. Z četby mě nedávno hodně pohltil Dracula od Brama Stokera. S filmama bych se držel asi podobně u hororů. A když ne, tak cokoli od Guye Ritchieho, třeba RocknRolla. Co se seriálů týká jsem teď pohlcenej Breaking Bad. Hry už dlouho žádný nehraju, snad kromě Rocket League po pořádnym kotli. Nejlepší tetovací studio mam teď přímo za zády u mě v pokoji haha. Jinak kam si nedosáhnu, tak vyrážim do Plzně za Kubou “DirtyCat” Koťátkem z Ruined Life studia. A u pivíčka to mám easy, už jsem se totiž konečně dostal do fáze, kdy je mi v podstatě jedno co piju, dokud je to studený a má to ještě nějaký bublinky.

R: Album: Scars on Broadway - self titled, to můžu slyšet kdykoliv a některý ty pomalejší songy pro mě byly asi první setkání se stonerem.
Kniha: Cokoliv od Kundery
Film: Nikdy nevzniklo nic lepšího než trilogie Pána Prstenů, fight me.
Seriál: První série True Detective, true fuckin darkness.
PC hra: Baldur’s Gate 2. Myslím, že tuhle DnD klasiku jsem za svůj život dohrál tak 50x a furt se k ní rád vracím.
Studio: Já si nechávám ničit život v Hell.cz, konkrétně Svartovi dělám docela chodící reklamu.
Pivo: Braníček tě nikdy nezradí.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

A: Desertfest. Šílenost!

D: Doma v Čechách mě baví StoneSmoker nebo třeba PodTvrzí, i když to jsou oba takový stoner hipízácký festy a já už bych rád viděl nějakou akci trochu víc zaměřenou čistě na stoner/doom/sludge. V zahraničí věřím, že to budou akce, který teprv musim obrazit. Jako třeba Hellfest, DesertFest, Lake on Fire a podobně.

R: Brutal Assault byl dřív moje srdcovka, metalovej fesťák v barokní pevnosti - to prostě nepřekonáš. Stone Smoker byl naposled fakt úžasnej, správně hipízáckej vibe, kterej výborně doplňovaly ty prostory.


Vinyl alebo CD ?

A: Vinyl!

D: Vinyl!

R: Vinyl!


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

A: Bambulkyně Dobrodružstvá

R: Hentai Corporation, ať je prdel.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

A: Začni popíjet!

D: Začni lejt!

R: Začni degustovat!

==========================================

Linky:

https://acidrow.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/acidroww

https://www.youtube.com/channel/UCepCYroUmgnLs89bm18Nq4Q


No comments:

Post a Comment