#119 Tom/EZR Contemplates: Righeira – Vamos a la playa (SP, 1983)

  Righeira – Vamos a la playa (Single, 1983) by Tom/EZR “Vamos a la playa La bomba estalló Las radiaciones tostan Y matizan de azul” Pred It...

Najčítanejšie za 7 dní

Friday, July 1, 2022

RK#25 Čítanie po rannej káve s 0n0 Twisted (0n0).


 

Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - kto na nej spolupracoval, ako vznikala, ktorý song máš najradšej a prečo?
 
Spolupracovala na nej zostava 0N0: SAT, gitary sme re-ampovali v Pulpe s Matejom Turcerom, post-process mixu spravil Angakok Thoth a mastroval ju Greg Chandler, obal spravili Viral Graphics. Celkový priebeh vzniku bol dosť dlhý a trýznivý, všetko ešte predĺžila pandémia. Museli sme byť veľmi trpezliví. Vnímam nahrávku skôr ako celok, naozaj neviem vybrať skladbu, ktorú mám najradšej.
 

 

Na ktoré akcie sa v najbližšej dobe chystáte ako kapela a kam sa chystáš ty osobne?
 
Ako kapela sa momentálne nechystáme nikam, budeme sa musieť rozbehnúť, teraz sme najmä radi, že je album vonku. Zatiaľ mám v pláne ísť na P.L.F. na garáže a Devourment do Randálu. Ak sa vyskytne nejaká dobrá akcia, rád prídem.
 

Aký tip máš pre domácu UG kapelu, ktorá vydá album na vlastné náklady a chce ho dostať medzi ľudí? Ako sa dá u nás vyriešiť distribúcia fyzických nosičov? Musí mať človek kámošov alebo je tu niekto na koho sa dá obrátiť?
 
Kontaktovať čo najviac ľudí a album poskytnúť na recenzie atď. Prípadne sa dá spolupracovať s nejakou PR agentúrou, ktorá to urobí za teba a lepšie. Ani tam však nemáš žiadne záruky. Napíše o tom iba človek, ktorého to osloví, prípadne má chuť napísať ako sa mu to nepáči. Ešte sa určite oplatí veľa koncertovať, ale o tom by skôr vedeli hovoriť iní. Treba samozrejme využívať sociálne média. Čo sa týka distribúcie, nosiče sa dajú meniť s vydavateľmi, ktorí po kontaktovaní prejavia záujem.
 

Čo ťa naposledy vytočilo?
 
Padol mi chleba na zem.
 

Keby si sa mohol narodiť v minulosti, v ktorej dobe a kým by si chcel byť?
 
Chcel by som byť pračlovek.
 

Krátke (alebo aj dlhé) komentáre k nasl. hudobnej produkcii (linky dole):
 
 


Jedna z mojich najobľúbenejších kapiel. Endless worship. Ďalší komentár netreba.
 
 
Je to pekné, ale počuť, kto bol hlavný skladateľ v TON. Hickeyho vokál je ale super ako vždy.
 
 
Tu by som povedal to isté + Seventh Void je lepší.
 


Prvý album sa mi dosť páči, najviac zo všetkých post-TON albumov/kapiel. Pokiaľ teda nerátam Life of AgonyRiver Runs Red.
 
 
Sorry, ale túto kapelu som nikdy príliš nepočúval.
 
 
Whitesnake a Status Quo v Dúbravke, jeden z mojich prvých rockových koncertov v živote. Otec ma zobral na Whitesnake nachvíľu do prvého radu, všimol si nás David Coverdale a poslal nám bozk. Celkom absurdná spomienka.
 

 
Peter Steele, Carnivore, Kvlt. The Beatles mi občas lezú na nervy, ale ich význam je nepopierateľný. Ich dospelejšiu a proto-psychedelickú fázu mám rád.
 

Posledný videoklip, ktorý ťa zaujal a posledný album, ktorý si si točil dokola ?
 
Neviem, či si spomeniem na klip. Albumy: čokoľvek od Type O Negative, posledné dva albumy Mithras, rôzne soundtracky. V poslednej dobe sa tiež celkom bavím pri znovuobjavovaní thrash metalu z 80s a 90s.
 

Filmová tvorba - naj horror, komédia a niečo pri čom si poplačem ?
 
Evil Dead 2, tento film vystihuje všetko naraz.
 


 

Vyraďovačka - kto vyhráva (ideálne aj s komentom) ?
 
Black Sabbath alebo Pink Floyd – obe kapely sú super, vyhráva BS, lebo je to pre mňa väčšia klasika.
Metallica alebo Iron MaidenMetallica, ale počúvať môžem iba prvé tri. IM som nikdy nepočúval.
Slayer alebo KreatorSlayer, nemecký thrash nemám príliš extra napočúvaný.
Jim Jones alebo Charles Manson – ani jeden, chudáci.
Quentin Tarantino alebo Robert Eggers – mám rád všetky tri filmy od Eggersa, ale Tarantino. Nie je náhoda, že prídavné meno tarantinoesque je oficiálne v Oxford Dictionary. Zaslúži si to.
Dušan Grúň alebo Robo Kazík – ani jeden, lebo som nudný človek.
 

Umelecké vyjadrenie ako únik z reality alebo naopak aktívna súčasť a odraz diania v spoločnosti ?
 
Oboje. Obidve formy môžu byť zaujímavé, osobne ale preferujem únik z reality. Väčšinou mám radšej nerealistické, nadrealistické a podrealistické formy umenia.
 

Majú sa hudobné žánre a subkultúry miešať alebo je lepšia "žánrová čistota" ?
 
Myslím, že oba prístupy sú fajn. Nech si každý vyberie čokoľvek. V rámci 0N0 mixujeme všetko možné dokopy, ale každý žáner sám osebe môže byť zaujímavý tiež.
 

V akom momente je už lepšie hudobné remeslo zavesiť na klinec a prenechať miesto mladším  ?
 
Pokiaľ v tom človek vidí zmysel, netreba prestávať. Jedinou výnimkou sú humorne zábavové kapely, tie by mohli skončiť pokojne okamžite.



No comments:

Post a Comment