#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Sunday, July 3, 2022

2Q 2022: Týždenné výbery (Súhrn)


Aj v druhom kvartáli roku 2022 sa mi darilo udržiavať rutinu a každý štvrtok zverejňovať na www.jablkadalekoodstromu.sk a FB profile Jabĺk ďaleko od stromu výber týždňa (primárne) zo SK a CZ UG scény v piatich kategóriách – videoklip, album, EP/singel/demo, živé foto a recenziu.


Videoklipy.


Som maniak do videí, klip považujem za najlepšiu formu prezentácie kapely. Zároveň chápem, aj keď ma to mrzí, že UG tento formát dosť podceňuje. Odpovede na otázku „ktorý hudobný klip ťa v poslednej dobe zaujal“ bývajú často negatívne – ľudia klipy nesledujú lebo ich nebavia, alebo na ne nemajú čas, alebo im pripadajú príliš amatérske alebo málo kreatívne (to je moja domnienka). Pritom aj pri klipoch podľa mňa platí, že aj malý šašo dokáže zahrať veľké divadlo a preto nechápem, že sa tejto forme vyjadrenia a prezentácie UG nevenuje viac (a radšej uprednostňuje výrobu tričiek, ako sa potvrdilo aj v jednom online dotazníku, ktorý som na Jablkách pred časom publikoval). Tento kvartál ma asi najviac potešil klip Berlin MansonNetancujem, kývam hlavou, o ktorom si dovolím tvrdiť, že rozošťal stojaté vody domácej vizuálnej tvorby napriek scénami a žánrami a nebol nikto, kto by k nemu nezaujal postoj (vo veľkej väčšine pozitívny ako som zaznamenal). Vyzývam preto kapely, robte viac klipov, lo-fi, mashupy, drahé produkcie, to je jedno, len nech je čo pozerať. Dík. Chronologický zoznam klipov, ktoré som zachytil a zaujali ma nájdete TU.


Albumy, EPéčka, single (vrátane demo nahrávok) a Recenzie.


Z dlhohrajúcich albumov ma bavilo viacero vecí, ale (okrem kompilačky Jablká a Doom Vol.3) by som ako créme de la créme vyzdvihol DistaxBožská komédia (ultra kvalitné spracovanie vinylu),  DrťMinister (skladba Brusel sa stala mojím novým obľúbeným hitom) a 0n0Unwavering Resonance (ťažkotonážna rekonštrukcia hmoty, z ktorej pramení zvuk). 


Zo singlov a EPéčiek ma vyslovene bavili Scary SightLooking for Hints of a Better Future (melodický HC až s alternatívno-emo rockovými pasážami), Blooming StonesOn Purulent Meadows (psychadelický inštrumentálny post rock s doom-blackovým feelingom) a Rato TristeEP II. (kde mi hrozne sadol cover Neila YoungaCortez the Killer). Samozrejme mi nedá nespomenúť EPéčka Otras a Möbius, ktoré sú tiež top po každej stránke.


Recenzie sú vlastne taký malý ojeb, lebo niekedy v týždni vznikne viac dobrých albumov a tak sa dá povedať, že keď je recka na úplnú novinku, tak je to vlastne druhý album týždňa. Niekedy sa to poposúva a album týždna je potom v recke, a podobne. Z tých nových recenzovaných boli u mňa topky Depresy a MilchoMalefic. O recky sa tradične staral Flork a len v dvoch prípadoch som sa musel dokopať k napísaniu recky – na Morbid Angel Dust (čo nebola recka, ale pokus o rozbor diela :) ) a MilchoMalefic, ktorú som zbúchal ráno v centre Harmónia v Dúbravke pri čakaní na syna. Chronologický zoznam album, ktoré som zaznamenal ako zaujímavé nájdete TU.

Fotky z koncertov.


Snažil som sa vyberať fotky, ktoré mali buď atmošku, pohyb alebo výraz a myslím, že tu vzniklo dosť kvalitných fotiek – len v dvoch týždňoch som z núdze musel použiť moje amatérske fotky lebo nič iné som na nete nezaznamenal. Fotografi (ak chcete prispieť do kroniky), prosím posielajte mi sem-tam odkazy na vaše fotky – veľmi mi to uľahčí život. Stáva sa mi, že mám v nedeľu stres lebo všetko je vybraté, len fotky chýbajú :) Z klasických prispievateľov, ktorých považujem za top koncertných fotografov ako DxG, Martin Mayer, Werdza, Brani Vartovník pribudlo pár ďaľších ako Ogrgel a Elvis Fledermaus, na ktorých fotky som zavadil na FB. Všetky fotky s kreditmi a linkami na fotoalbumy nájdete TU.


Na záver, budem veľmi rád, keď mi sem tam niekto posunie tip alebo link na niečo zaujímavé čo vzniklo na domácej UG scéne, nestíham sledovať všetko... :)

Tom/EZR

P.S. The 2Q'22 Kolláge.




No comments:

Post a Comment