Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?
"Spoznaj sám seba", povedal Sokrates, myslím, že to je odpoveď na všetky tri úvodné otázky.
Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil.
Tých bolo viac, od dvanástich rokov. Žánrovo od prvých coverov heavy kapiel, cez punk či death až po súčasnú hudobnú aktivitu. Boli to skôr dôležité skúsenosti, ako nejaké pôsobenie v kapelách. Zároveň každý žáner, každý nástroj, ktorý som okúsil so sebou prinášal nové hudobné vplyvy aj osobnostné premeny. To je podstatné.
Popíš svoju súčasnú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je pre teba zaujímavá ? (Čo by si raz chcel vlastniť/na čom by si chcel v ideálnom prípade hrať ?)
Gitara Gibson Les Paul 50s tribute 2016, bedňa Randall a aparát tranzistorový Blackstar. Bližšie info odo mňa nechci, viac sa zaujímam o zvuk, ktorý chcem docieliť, než o technické parametre. Jedného dňa snáď budem môcť vlastniť Marshall JCM900.
Čo je pre teba tá najpozoruhodnejšia vec, ktorú si doteraz dosiahol vo svojej hudobnej kariére ?
Komu ide v hudbe o kariéru, nejde mu o hudbu. Tá najpozoruhodnejšia vec je, že môžem robiť to, čo robím.
Toto je veľmi komplexná otázka. Každopádne klišé fráza, že každá dekáda má svoje diela i prepadáky je na mieste. Navyše je to veľmi subjektívne. Všetko záleží od motivácie, s ktorou k hudbe prichádzame, resp. prichádza k nám. Každé obdobie má gýč, ale aj unikát. Niekto sa do smrti bude odvolávať na starú dobrú školu (akéhokoľvek žánru) a niekto sa smeje z primitivity či jednoduchosti. Ak by som mal ale odpovedať na otázku, tak ani jedno z období nemá vplyv na to, čo sa snažíme/snažíme robiť. Najväčší vplyv mali na mňa vždy osemdesiate roky heavy metalu, ktoré mali vplyv aj na také mená ako Niklas Kvarforth, Selim Lemouchi, Jon Nodtveidt či Trondr Nefas. Možno aj preto sú pre mňa tak špecifickými hudobníkmi okrem iného.
Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?
Všetky rovnako, pretože každá z nich predstavuje pre mňa iné naladenie.
Ktorý text tvojej kapely(iel) je pre teba najosobnejší (+úryvok).
Texty boli zverejnené len v obmedzenom počte desiatich kusov limitovaných kaziet, ktoré sa už minuli a tak to aj ostane.
Vinyl alebo CD ? Prečo ?
Zbieram
obidva formáty, ale bližší vzťah mám k vinylom. Stará klasika,
nenahraditeľný zvuk, udržovanie tradície, to sú asi tie najväčšie
dôvody.
Domácu scénu sledujem odvtedy ako sledujem hudbu vôbec. Samozrejme len vo veciach, ktoré sú pre mňa nejakým spôsobom prínosné. Pokiaľ by som sa mal držať žánru tak určite je potrebné vyzdvihnúť Ceremony of Silence, 777 Babalon, Darktimes, TujAroT, Porenut, Podpľanicu či Solipsism. V čase keď som zakladal Ain ma toho sralo dosť. Časom človek pochopí, že to odvádza schopnosť sústredenia na to, čo je skutočne význačné a podnetné. Takže tá ďalšia časť otázky je pre mňa už bezpredmetná.
Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa v poslednom čase pozitívne prekvapil ?
Postnihilera od Porenut. Konkrétny artwork povedať neviem. To je skôr jednotlivá tvorba interpretov ako Dávid Glomba, Svjatogor, Dhomth, Moartis. Videoklip od Podpoľanice, Detvan.
Zaujímavá príhoda zo života kapely, o ktorú sa môžeš podeliť ?
Myslím, že je to skôr paradox ako zaujímavá príhoda - ukončenie spolupráce s človekom, s ktorým som ukončenie spolupráce nikdy neočakával, ale ukázalo sa to ako maximálna nevyhnutnosť pre ďalší život Ain.
Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a remeselné pivo ktoré odporúčaš a prečo.
Veci je potrebné objavovať, okúsiť z vlastných dôvodov a nie pasívne prijímať.
Nahrať album.
Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?
Chodím iba na malé lokálne koncerty, nevyhľadávam žiadny konkrétny festival či akciu. Vždy je potrebné podporiť poctivé veci.
Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?
Skôr sa nechám prekvapiť koho tu nájdem.
Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.
...
=====================================================
Linky:
No comments:
Post a Comment