#282 Aeon Winds / Symphonic Black Metal / Svarthen, Odolen / 24.9.2025


 

1. Čo práve robíš a čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

S: Zdravím ťa. Máme za sebou dve letné akcie (Burn Fest a ETEF Fest) a vyšiel nám štvrtý radový album. Momentálne si užívam oddych od skúšok a tvorby nových skladieb.


2. V júni vám po dvoch rokoch vyšiel štvrtý album "An Ode to the Mountains" - ako prebiehal proces jeho tvorby a nahrávania a s akými nástrahami sa musela kapela popasovať počas vzniku albumu?

S: An Ode To The Mountains sa rodil postupne ešte v priebehu covidovej pandémie. Nakoľko bolo v prvej fáze zavreté všetko, získal som dostatok času na komponovanie nových, ale aj prerábku starších skladieb. Keďže kvalitného materiálu bolo viac než na jeden album, vyšiel v roku 2023 Night Sky Illuminations a aktuálne jeho nasledovník An Ode To The Mountains. Na oboch albumoch sa pracovalo paralelne, no vo výsledku znejú diametrálne odlišne. Nakoľko sa Ode mixoval a mastroval v Rumunsku u členov skupiny Dordeduh celý tento proces od konečnej úpravy albumu až po jeho vydanie sa natiahol. 

 

3. Ako nový album nadväzuje na tie predchádzajúce – je ich hudobným a textovým pokračovaním, alebo v niečom predstavuje odklon, nový smer?

S: Ide o plynulé hudobné, ale aj tematické pokračovanie. Nakoľko sa oba albumy tvorili spoločne, vytváral sa jednotný koncept, ktorý začal na Night Sky Illuminations a pokračuje na An Ode To The Mountains. Celú trilógiu uzavrie nasledujúci album.





4. Pri počúvaní nového albumu a spojení hudby a textov sa mi vynára asociácia "majestátnosti" vo význame mohutnosti, impozantnosti. Vnímam to správne, bol to váš zámer? Máš pocit, že v rámci tohoto feelingu sa ešte dá posunúť ďalej? Ak áno, ako?

S: Odhadol si to presne. Práve preto nesie nový album názov Óda na hory. Už pri komponovaní prvých skladieb vznikala atmosféra akú popisuješ. Netradične pre nás sme už v tejto fázy mali úvodný front a názov albumu, ktoré perfektne vystihoval podstatu toho čo sa postupne formovalo. A či sa dá posunúť ešte ďalej? Uvidíme čo prinesie nasledujúci materiál. Vždy sa snažíme túto tému uchopiť inak. Pridať do toho niečo „naše“ čo nás odlišuje od iných skupín.


5. Večnosť, hory, nočná obloha – to sú motívy, ktoré sa často objavujú v tvorbe Aeon Winds. Čo ťa na nich fascinuje? Ako vnímaš nesmrteľnosť – veríš v nekonečnosť existencie, alebo je nekonečná len smrť?


S: Fascinuje ma na nich pocit nedobytnosti a neuchopiteľnosti, či už ide o vesmír, alebo silu prírody. Je to niečo, čo človeka presahuje, niečo, čo nikdy neskrotí ani nespúta, a čo tu zostane dávno po jeho skone. Práve túto neoblomnú večnosť a silu sa snažíme zachytiť v našej tvorbe.

K otázke nesmrteľnosti. Verím, že nekonečnosť existencie sa prejavuje najmä v umení. Ak je dielo nositeľom vnútorného ohňa, dokáže prekročiť hranice smrti. Smrť je iba prechodný stav telesnej schránky, zatiaľ čo duch človeka pretrvá v jeho diele. Čím silnejší je kreatívny oheň, tým mocnejší odkaz zanechá. 


 

6. Témy nekonečna a nezmerateľných diaľok či hĺbok fascinovali aj H.P. Lovecrafta – mal jeho tvorba nejaký vplyv na vás? Ak áno, ktoré jeho poviedky máte najradšej?

O: Lovecraftovú antológiu v českom preklade (Komplet Sebraných spisů) som intenzívne čítal v období mini albumu Extinguishing The Light. Ak sa spätne pozriem na texty, istú inšpiráciu cítiť v skladbách Molpír či Eldritch Marshes. Práve posledná spomínaná čerpá z domáceho folklóru a jeho temných príbehoch o bludičkách. Čo sa týka Lovecraftovej tvorby u mňa vyhrávajú skôr jeho neskoršie príbehy ako Vec na prahu či Prípad Charlesa Dextera Warda, v ktorej naplno rozvíja čiernu mágiu a nekromanciu. Z prvotín mám rád Hrobka alebo Mesačný močiar. Ak niekto z čitateľov ešte nepozná Lovecraftovú tvorbu určite odporúčam slovenskú edíciu vybraných diel od vydavateľstva Sol Noctis.


7.Skladby Aeon Winds sú rovnako impozantné vo svojej dĺžke, štruktúre a zvuku - máš niečo ako šablónu alebo vzor (čas, počet sloh a refrénov, atď), do ktorej sa pri skladaní hudby snažíš napasovať?


S: Nemám presný postup pri skladaní. Nepoužívam žiadne šablóny či vzory, je to pomerne spontánny proces. 


8. Ako vznikajú skladby Aeon Winds – máte dopredu pripravenú kostru skladby, na ktorú sa postupne nabaľujú ďalšie vrstvy, či už v skúšobni alebo pri nahrávaní? Alebo skôr spájate riffy a pasáže podľa toho, s čím kto príde, a nechávate sa výsledkom prekvapiť?

S: V minulosti sme hudbu komponovali ako skupina, po albume Stormveiled ide skôr o individuálny proces. Albumy Night Sky Illuminations či An Ode To The Mountains vznikali z mojich nových a starších nápadov. Ako prvá vzniká základná kostra skladieb. Netvorím všetky nástroje naraz, ale postupne sa k tomu po čase vraciam. Odstup je dôležitý, aby skladby takpovediac dozreli. K textom sa dostanem väčšinou až pred nahrávaním vokálov. Nakoľko Odolenovi posielam demo verzie skladieb v priebehu tvorenia, pripravuje si texty postupne.




 

9. Keby som sa vydal po stopách histórie Aeon Winds – hudobne aj textovo – k akým vplyvom by som sa dostal? Kto boli priekopníci žánru, v ktorom tvoríte, a koho vnímate ako jeho významných predstaviteľov v súčasnosti?

S: Určite Negura Bunget, Emperor, Bal-Sagoth, Limbonic Art, Tartaros, Ulver a Dimmu Borgir vo svojich raných fázach. Taktiež Mortiis či Wongraven. Skupín by sa dalo vymenovať určite viac hlavne zo škandinávskej scény. Aktuálni predstavitelia sú napr. Vargrav, Midnight Odyssey, Dordeduh a mnoho ďalších.


10. V posledných rokoch na domácej black metalovej scéne vzniklo viacero zaujímavých spoluprác medzi členmi popredných kapiel žánru. Mám pocit, že v minulosti domáce kapely častejšie uprednostňovali zahraničné spolupráce. Vnímaš to podobne? A ak áno, čo podľa teba prispelo k tomu, že sa scéna začala viac prepájať aj na domácej úrovni?

S: Domáce spolupráce sme tu mali už v minulosti. Či už išlo o hosťovačky medzi skupinami alebo rôzne split albumy. Z našej strany môžem spomenúť split album s Concubia Nocte či Algor, projekt Tribute to Emperor, kde sa objavilo viacero slovenských skupín, kompilácia Slovak Metal Compilation či split album Grave of Fire, Seal of Stars venovaný pamiatke Wolkogniva. Tu sa stretli vo vzájomnej spolupráci napr. Infernal Vlad (Cult of Fire) a Miroslav (Algor) v projekte SHE či ďalšie participujúce skupiny ako Ancestral Volkhves, Cresset, Krajiny Hmly či Concubia Nocte. Pre tých, ktorí by si chceli spomínané veci vypočuť, všetko nájdete na stránkach Tryzna Production. 


11. Nový album ste vydali u nemeckých Folter Records, ako ste sa k nim dostali a prečo zmena po dvoch vydaniach u Talianov Avantgarde? 

S: S Folter Records spolupracujeme od roku 2014, keď vydali naše 7EP split s nórskymi Troll. Nakoľko nám minulý rok vydávali vinyl repress debutového albumu a zahrali sme si na ich kultovom festivale Under The Black Sun, oslovili sme s ich s vydaním nového albumu. Nakoľko Avantgarde Music mala na rok 2025 plný kalendár a popravde sa nám nechcelo čakať ďalší rok, dohodli sme sa s Folter Records na spolupráci. 


12. Folter Records vydáva aj Whiskey Ritual, čo sú členovia okultných doomerov Caronte - ste v kontakte s niektorými z kapiel vydavateľstva?

S: Okrem Joerga a Erika z Folter Records nie sme v kontakte s nikým iným. 


13. Aké plány do budúcnosti má kapela a jej členovia?

S: V pláne je koncertná činnosť doma i v zahraničí a dva nasledujúce albumy, ktoré máme už v štádiu nahrávania. Prezradím, že v prvom prípade pôjde o klasický black metal, ktorý nadviaže na An Ode To The Mountains a v druhom prípade sa vyberieme trochu inou cestou ako doteraz. 




 

14. Ak by si mohol, do ktorej doby by si sa rád narodil a prečo - štvrtá dynastia Egypt, Rím v čase Nera alebo koniec stredoveku na hradbách Carihradu?

S: Za mňa skôr ďaleká budúcnosť spojená s objavovaním vesmíru. 


15. Kto postavil Egyptské pyramídy?

S: Egypťania :) a urobili to veľkolepo.


16. Eggersov "Nosferatu", Cosmatosova "Mandy" alebo "Talk to me" od bratov Philippouvcov? Prípadne aký horror odporúčaš?

S: Nosferatu od Murnaua alebo Herzoga, či Raimiho trilógia Evil Dead.


17. Na 2 týždňový hudobný workshop by si šiel s Quorthonom alebo Tomom G. Warriorom?

S: Quorthon.


18. Je niekto na domácej alebo zahraničnej scéne s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

S: Nakoľko Stangarigel vydal nový album, možno by bolo zaujímavé osloviť Lesodiva.


19. Motto alebo odkaz na záver. 

S: Ďakujeme za priestor, všetko ohľadom Aeon Winds nájdete na našich fb/bc stránkach. Želáme všetko dobré.  

============================================================================ 

Links:

https://aeonwinds.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/AeonWinds

https://www.instagram.com/aeonwindsofficial/

https://www.youtube.com/channel/UC58pywtnQNl5ZjjHIZ4v74w 

 

Aeon Winds @ JBLK:

https://jablkadaleko.blogspot.com/2025/07/156-lord-belial-reviews-aeon-winds-ode.html 

https://jablkadaleko.blogspot.com/2023/11/100-hell-architect-reviews-aeon-winds.html

https://jablkadaleko.blogspot.com/2022/01/rk16-citanie-po-rannej-kave-so.html

https://jablkadaleko.blogspot.com/2021/12/6-review-tomezr-reviews-aeon-winds.html 

https://jablkadaleko.blogspot.com/2021/05/86-aeon-winds-black-metal-z-bratislavy.html 


============================================================================

 


 

1. What are you doing right now, and what interests you the most these days?

S: Greetings. We’ve just played two summer festivals (Burn Fest and ETEF Fest), and our fourth full-length album was released. At the moment, I’m enjoying a break from rehearsals and writing new songs.


2. In June, after two years, you released your fourth album An Ode to the Mountains. How did the process of writing and recording go, and what challenges did the band have to face during its creation?

S: An Ode to the Mountains was being born gradually already during the Covid pandemic. Since in the first phase everything was shut down, I had plenty of time to compose new songs as well as rework older ones. As there was more quality material than would fit on a single album, Night Sky Illuminations came out in 2023, and now its successor, An Ode to the Mountains. Both albums were worked on in parallel, but in the end, they sound completely different. Since Ode was mixed and mastered in Romania by members of Dordeduh, the entire process from final touches to release stretched out quite a bit.


3. How does the new album follow up on the previous ones—is it a continuation musically and lyrically, or does it represent a departure, a new direction?

S: It’s a smooth continuation, both musically and thematically. Since both albums were created together, a unified concept emerged, beginning with Night Sky Illuminations and continuing with An Ode to the Mountains. The trilogy will be completed by the next album.


4. When listening to the new album, in the fusion of music and lyrics I sense a feeling of “majesty”—in the sense of grandeur and impressiveness. Do I perceive it correctly, was that your intent? Do you feel this sense can be pushed further? If so, how?

S: You’ve guessed it exactly. That’s why the album carries the title An Ode to the Mountains. Already when composing the first songs, the kind of atmosphere you describe began to emerge. Unusually for us, already at that stage we had the cover art and the album title, which perfectly captured the essence of what was taking shape. And can we push it further? We’ll see what the next material brings. We always try to approach the theme in a different way, to add something “of ours” that sets us apart from other bands.


5. Eternity, mountains, the night sky—these are motifs that often appear in Aeon Winds’ work. What fascinates you about them? How do you perceive immortality—do you believe in the infinity of existence, or is only death infinite?

S: What fascinates me is their sense of unassailability and incomprehensibility, whether it’s the universe or the power of nature. It’s something beyond humans, something they can never tame or bind, and which will remain long after their death. It’s precisely this unyielding eternity and power that we try to capture in our music.

On immortality: I believe the infinity of existence manifests mainly in art. If a work carries an inner fire, it can transcend the boundaries of death. Death is only a transitional state of the physical body, while the spirit of a person survives in their work. The stronger the creative fire, the more powerful the legacy left behind.


6. The themes of infinity and immeasurable distances or depths also fascinated H.P. Lovecraft—did his work influence you? If so, which of his stories are your favorites?

O: I read Lovecraft’s anthology in Czech (The Complete Collected Works) intensely during the time of the mini album Extinguishing The Light. Looking back at the lyrics, you can feel some inspiration in tracks like Molpír or Eldritch Marshes. The latter draws from local folklore and its dark tales of will-o’-the-wisps. Regarding Lovecraft’s work, I prefer his later stories, such as The Thing on the Doorstep or The Case of Charles Dexter Ward, where he fully develops themes of black magic and necromancy. From his early works, I like The Tomb and The Moon-Bog. If readers aren’t familiar with Lovecraft, I definitely recommend the Slovak edition of selected works by Sol Noctis Publishing.


7. Aeon Winds’ tracks are equally impressive in their length, structure, and sound—do you use some kind of template or pattern (time, number of verses and choruses, etc.) when writing music?

S: I don’t have a fixed method. I don’t use templates or patterns—it’s quite a spontaneous process.


8. How do Aeon Winds’ songs come into being—do you have a pre-prepared skeleton that is gradually layered in rehearsals or recordings? Or do you connect riffs and passages depending on what each member brings, letting yourselves be surprised by the result?

S: In the past, we composed music as a band, but after Stormveiled, it has become more of an individual process. Night Sky Illuminations and An Ode to the Mountains came from my new and older ideas. The basic skeleton of songs is created first. I don’t compose all the instruments at once but return to them over time. Distance is important for songs to “mature.” Lyrics usually come right before recording vocals. Since I send demo versions to Odolen during the writing process, he prepares the lyrics gradually.


9. If I followed the historical trail of Aeon Winds—musically and lyrically—what influences would I find? Who were the pioneers of the genre you play, and who do you consider significant representatives today?

S: Definitely Negură Bunget, Emperor, Bal-Sagoth, Limbonic Art, Tartaros, Ulver, and early Dimmu Borgir. Also Mortiis and Wongraven. Many more could be named, especially from the Scandinavian scene. Current representatives include Vargrav, Midnight Odyssey, Dordeduh, and many others.


10. In recent years, the Slovak black metal scene has seen many interesting collaborations between members of leading bands. I feel that in the past, domestic bands often preferred collaborations abroad. Do you see it the same way? If so, what contributed to more collaboration on the local level?

S: We already had local collaborations in the past—whether guest appearances between bands or various split albums. From our side, I can mention the split album with Concubia Nocte or Algor, the project Tribute to Emperor (with several Slovak bands), the Slovak Metal Compilation, or the split Grave of Fire, Seal of Stars dedicated to Wolkogniv’s memory. Here you can hear collaborations such as Infernal Vlad (Cult of Fire) and Miroslav (Algor) in the project SHE, as well as other bands like Ancestral Volkhves, Cresset, Krajiny Hmly, and Concubia Nocte. For those who’d like to listen to these, everything is available on Tryzna Production’s website.


11. The new album came out with Germany’s Folter Records—how did you get connected with them, and why the change after two releases with Italy’s Avantgarde?

S: We’ve been working with Folter Records since 2014, when they released our split 7EP with Norway’s Troll. Since they repressed our debut album on vinyl last year and we played at their cult festival Under The Black Sun, we approached them for the new album. As Avantgarde Music’s 2025 release calendar was full, and we honestly didn’t want to wait another year, we agreed to work with Folter Records.


12. Folter Records also release Whiskey Ritual, whose members come from the occult doom band Caronte—are you in touch with any other bands on the label?

S: Besides Joerg and Erik from Folter Records, we’re not in contact with anyone else.


13. What are the band’s and members’ plans for the future?

S: Concerts at home and abroad, plus two upcoming albums, already in the recording phase. I can reveal that the first will be classic black metal, continuing An Ode to the Mountains, and the second will go in a somewhat different direction than before.


14. If you could, in which era would you like to have been born, and why—Fourth Dynasty Egypt, Rome in Nero’s time, or the end of the Middle Ages at the fall of Constantinople?

S: For me, rather the distant future, connected with the exploration of space.


15. Who built the Egyptian pyramids?

S: The Egyptians :) and they did it grandly.


16. Eggers’ Nosferatu, Cosmatos’ Mandy, or Talk to Me by the Philippou brothers? Or what horror would you recommend?

S: Nosferatu by Murnau or Herzog, or Raimi’s Evil Dead trilogy.


17. For a two-week music workshop, would you go with Quorthon or Tom G. Warrior?

S: Quorthon.


18. Is there someone from the domestic or foreign scene with whom you’d like to read an interview on Jablká ďaleko od stromu?

S: Since Stangarigel released a new album, maybe it would be interesting to reach out to Lesodiv.


19. Motto or closing message.

S: Thank you for the space. Everything about Aeon Winds can be found on our FB/BC pages. We wish you all the best.

No comments:

Post a Comment