Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch?
Servuste, tu Peter Potreba, hulákam a trombónujem vo Veľkej Potrebe. Okrem toho zachraňujem planétu Zem a momentálne si pripravujem prednášku o lovcoch kožušín. Ešte chodím na plaváreň a tieto veci.
Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.
Bolo toho viac, no všetko začalo kapelou Vydrapená Bužírka, nasledovali Lenin v Curychu, Hiphoptalamus & Hiphopfýza, Liquid Crystals, Jazzus Cristus Band. Väčšinou som hral na vibrafóne, ale tiež som hosťoval ako rapper vo Free Varlata Angel Voices. Ďalej je tu teleso Blow Job a ešte spomeniem Vlada Leksu, namakaného folkgitaristu, robil som mu občas texty.
Na koncertoch obľubujem plastové trombóny. Mám už asi štvrtý, lebo na jeden si niekto sadol v Prešove, druhý sa rozpadol počas vystúpenia, ale posledný, fialový je fajn. Výstup ide cez vokálny multiefekt, napr. Mooer Vem Box alebo TC Helicon Playelectric. Zvukári to vôbec nemajú radi, takže niekedy používam iba dusítko v podobe záchodového zvonca – najlepšie majú v Bauhause. Občas hrám aj na plechovom pozaune, ale bolia z toho kríže.
Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita?
Realita ďaleko prekročila očakávania, ktoré vlastne ani žiadne neboli. Za všetko môže moj dlhoročný spoluhráč Ing. Štefan Potreba, ktorý asi pred 4-5 rokmi prišiel s tým, že je čas skončiť s dennou prácou a konečne niekam preraziť. Okrem gitary pomocou looperu vytvoril celú rytmiku a tak vlastne vzniko gerontopunkové duo Veľká Potreba. Tohto roku sme pribrali ďalších Potrebovcov na gitaru, basu a bubóny, tým pádom ubudlo Štefanovi z jeho unikátneho multitaskingu, a zvukovo sme sa posunuli niekde inde.
Čím boli podľa teba špecifické dekády 1990s, 2000’s a 2010’s z pohľadu tvojho hudobného vývoja, vývoja tvojej kapely a zároveň aj vývoja domácej UG scény?
V každej dekáde sa diali výborné veci. Osobne sa mi zdá, že v 1980/90s som šrotoval všetko doradu, 2000s obdobie kompostácie a 2010s dolaďovanie. Scéna sa niekam posúvala, všetko dobre dopadlo.
Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo?
Album Vydrapená Bužírka má teraz 20 výročie, a ten je myslím komplet v poriadku.
Pred pár týždňami vyšiel nový album Veľkej Potreby, volá sa V rohu, a tam by som napríklad vypichol pesničku Bermudský kosoštvorec. Niekto to celé nazval korporátne protestsongy, čo je celkom priliehavé zaradenie.
Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok)?
To je dosť ťažko posúdiť, mení sa to časom a situáciou. Veľmi milé bolo, keď nedávno zaradil anglický dj Simon Edwards do svojej radioshow pesničku Latka je nízko. Určite nevedel, o čom je text, ale niečim ho zaujala a perfektne ju aj uviedol. Link: https://soundcloud.com/rafirafio/latka-je-nizko-radio-edit-feat-sw/s-jKFjdjs82pK
Kde berieš inšpiráciu k tvorbe?
Kamarátka mi písala prednedávnom, má 5-ročného chlapca, že si pred spaním pýta počúvať Potrebu. To ma zaujalo a inšpirovalo k tomu, že v nových songoch budeme musieť trochu pritvrdiť a osloviť ešte mladších poslucháčov.
Scéna prekvitá, hlavne jej východná vetva – Raptor Koch, Pokora, Vojdi, Samčo, 3 oká, čokoľvek z labelu Nepohoda. Ale aj malokarpaťania sa činia – VBPS, Orchester Worchester, Karpatskí Pastieri, Schmrntz. Keďže sme hrali dlho vo dvojici, každé duo je pre mňa zvlášť zaujímavé – Sokolská 18, FARA, The Queues, Erika je moja. Z Českomoravska sem chodia skvelé grupy ako sinks, Szmej, Vole... No a keďže Viedeň je pod nosom, skúšam to tiež trochu sledovať, baví ma First Fatal Kiss, Laut Fragen, Lidské Zdroje.
Čo ťa na domácej scéne serie?
Nič. Iba to, keď niekto volá policajtov, že z klubu alebo koncertu ide hluk.
V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby?
Dnešná doba má rozhodne viac výhod, ..technika, internet, roboty. Náš album napríklad masteroval robot. Rád by som sa s ním raz bližšie spoznal.
Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac? (minulosť/súčastnosť)
Zvuk, ktorý produkuje RatNoise štúdio je vynikajúci, naozaj odporúčam. Dáša fon Flaša si vlastnoručne robí parádne obaly albumov, je to makač. A top videoklip má Boh Vajec – Nájdi si prácu
Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť?
Väčšinu príhod nemožno zveriť čitateľom, ale rád si spomeniem na to, keď nám Les Myzérables doniesli počas koncertu na pódium porcelánovú wc-misu, a tiež prekvapenie, ako pohodlne sme sa piati vošli do Toi toi búdky vrámci vystúpenia na Pohode.
Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.
Album: Drť - Puntičkár
Kniha: Dee Dee Ramone - Lobotomy
Film: Falling Down / Voľný pád s Michaelom Douglasom
Seriál: Apetor
Hra: Automat na lístky ŽSR
Tetovacie štúdio: včelín Martina Müllera
Pivo: Remeselný pivovar Galgan Galanta
Aké hudobné/tvorivé plány resp. nezrealizované sny máš do budúcnosti?
S Raptorom Kochom by som niekedy rád pokračoval v projekte Rafi Koch. Vlani vznikla zatial jedna pesnička, snáď sa zadarí urobiť toho viac. Ešte mám jeden šuflíkový projekt s názvom Retardér, aj na ten raz príde.
Koncerty na Garážach BA sú dokonalé, znalci vedia. A Skapal pes fest v Trebišove je tiež legenda festivalov. Vo Viedni nikdy nesklame Venster99 alebo EKH. Obdivujem každého, kto organizuje hudobné akcie. Hlavne tie s Potrebou.
Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu?
Je ich mnoho. Napadá mi Rišo Stein (Nepohoda), Marek Buranovský (Vojdi), Ľuboš Dzúrik (CHVM), Oliver (Garáže).
Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.
Športu zmar.
=======================================================
Linky:
https://velkapotreba.bandcamp.com/https://www.facebook.com/velkapotreba/
https://www.youtube.com/watch?v=-Zo1GBHNbko
No comments:
Post a Comment